|
AFT6005 | Triage in Disasters | 2+2+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | AFET TIBBI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama, Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Abdülkadir GÜNDÜZ | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Abdülkadir GÜNDÜZ | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı, afetlerde triyaj uygulamasına ilişkin temel kavramlar konusunda bilgi aktarmak ve afetlerde triyaj uygulama becerisi kazandırmaktır |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Güncel afet tehditleri ve afetlere ilişkin gelecek perspektifi hakkında görüş dile getirebilir | 2,4,7 | 1,5, | ÖK - 2 : | Ülke sınırları içerisinde ve dünya genelinde gerçekleşen afetlerde acil sağlık hizmetleri ve halk sağlığı hizmetlerinin yürütülmesinde organizasyon ve koordinasyon sağlayabilir | 2,4,7 | 1,5, | ÖK - 3 : | Etik kurallara dayanarak ve bilimsel yöntemleri kullanarak afet tıbbı alanının bilimsel gelişimine katkı sağlayabilir | 2,4,7 | 1,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Triyaj Prensipleri, triyaj süreci, Triyajda önceliklendirme ve seviyelendirme, Triyaj sürecinin bir parçası olarak ağrı değerlendirmesi, Afet triyajı ve tarihçesi, Afetlerde ve kitlesel olaylarda kullanılan triyaj sistemleri komponentleri ve yaklaşımları, Afet durumunda uygulanan triyaj sistemlerinin diğer triyaj sistemlerinden farkı, START Triyaj sistemi, Jump START Triyaj sistemi, SALT Triyaj sistemi, SAVE Triyaj sistemi, Elek Triyaj sistemi, Özel durumlarda (KBRN) triyaj, Afet triyajında etik ikilemler, Vaka çalışmaları |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Triyaj Prensipleri, triyaj süreci | | Hafta 2 | Triyajda önceliklendirme ve seviyelendirme | | Hafta 3 | Triyaj sürecinin bir parçası olarak ağrı değerlendirmesi | | Hafta 4 | Afet triyajı ve tarihçesi | | Hafta 5 | Afetlerde ve kitlesel olaylarda kullanılan triyaj sistemleri komponentleri ve yaklaşımları | | Hafta 6 | Afet durumunda uygulanan triyaj sistemlerinin diğer triyaj sistemlerinden farkı | | Hafta 7 | START Triyaj sistemi | | Hafta 8 | Jump START Triyaj sistemi | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | SALT Triyaj sistemi | | Hafta 11 | SAVE Triyaj sistemi | | Hafta 12 | Elek Triyaj sistemi | | Hafta 13 | Özel durumlarda (KBRN) triyaj | | Hafta 14 | Afet triyajında etik ikilemler | | Hafta 15 | Vaka çalışmaları | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Crews, C. M. (2018). Disaster Response: Efficacy of Simple Triage and Rapid Treatment in Mass Casualty Incidents. California State University, Long Beach. | | 2 | Koenig, K. L.,& Schultz, C. H. (Eds.). (2010). Koenig and Schultz's disaster medicine: comprehensive principles and practices. Cambridge University Press. | | |
1 | Glarum, J., Birou, D., & Cetaruk, E. (2009). Hospital Emergency Response Teams: Triage for Optimal Disaster Response. Butterworth-Heinemann.
| | 2 | Koenig, K. L.,& Schultz, C. H. (Eds.). (2010). Koenig and Schultz's disaster medicine: comprehensive principles and practices. Cambridge University Press. | | 3 | Einav, S., Feigenberg, Z., Weissman, C., Zaichik, D., Caspi, G., Kotler, D., & Freund, H. R. (2004). Evacuation priorities in mass casualty terror-related events: implications for contingency planning. Annals of surgery, 239(3), 304. | | 4 | Lerner, E. B., Schwartz, R. B., Coule, P. L., & Pirrallo, R. G. (2010). Use of SALT triage in a simulated mass-casualty incident. Prehospital emergency care, 14(1), 21-25. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|