|
MBTL5032 | OMİK'ler | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BİYOTEKNOLOJİ (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Cihan İNAN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin, Her omik grubu için pratik biyoinformatik deneyimlerden haberdar olmasını, Bilgisayar dünyası ile canlı bilimin bağlantısını kavrayabilmesini, Her bir omik grubunun amaç ve metotları hakkında bilgi edinmesini, Ulaşabilir bilgisayar programlarını kullanabilme yeteneği kazanmasını sağlamaktır |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Her omik grubu için pratik biyoinformatik deneyimlerden haberdar olma | 1,2,6 | 1,3, | ÖK - 2 : | Bilgisayar dünyası ile canlı bilimin bağlantısını kavrayabilme | 1,2,6 | 1,3, | ÖK - 3 : | Her bir omik grubunun amaç ve metotları hakkında bilgi edinme | 1,2,6 | 1,3, | ÖK - 4 : | Ulaşabilir bilgisayar programlarını kullanabilme yeteneği kazanırlar. | 1,2,6 | 1,3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Genomik, transkriptomik, proteomik ve metaboliklerde pratik biyoinformatik deneyimler; Ana internet ağları hakkında bilgiler; Canlı bilimlerinde bu metotların nasıl kullanılırlar; Her bir omik grubunun amaç ve metotları hakkında genel bilgiler; Metotların bilimde nasıl kullanılırlar; Pratik avantaj ve sınırlamalar nelerdir ve hangi sorunları çözmeye yardımcı olurlar; Ulaşılabilir database ve programları kullanabilme becerileri |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Genomiklerde pratik biyoinformatik deneyimler | | Hafta 2 | Transkriptomiklerde pratik biyoinformatik deneyimler | | Hafta 3 | Proteomiklerde pratik biyoinformatik deneyimler | | Hafta 4 | Metaboliklerde pratik biyoinformatik deneyimler | | Hafta 5 | Ana internet ağları hakkında bilgiler | | Hafta 6 | Canlı bilimlerinde omik teknolojilerinin kullanımı | | Hafta 7 | Her bir omik grubunun amaç ve metotları hakkında genel bilgiler | | Hafta 8 | Ara sınav | | Hafta 9 | Her bir omik grubunun amaç ve metotları hakkında genel bilgiler | | Hafta 10 | Her bir omik grubunun amaç ve metotları hakkında genel bilgiler | | Hafta 11 | Metotlar bilimde nasıl kullanılırlar | | Hafta 12 | Pratik avantaj ve sınırlamalar nelerdir | | Hafta 13 | Hangi sorunları çözmeye yardımcı olurlar | | Hafta 14 | Ulaşılabilir database ve programları kullanabilme becerileri | | Hafta 15 | Ulaşılabilir database ve programları kullanabilme becerileri | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | OMICS: Biomedical Perspectives and Applications, Debmalya Barh, Kenneth Blum, Margaret A. Madigan | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 8. hafta | | 30 | Yıl içi çalışma | 14 | 14. hafta | | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 16. hafta | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 15 | 60 | Arasınav için hazırlık | 4 | 7 | 28 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 15 | 45 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 205 |
|