|
MBGL7111 | Bryoloji | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ ve GENETİK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Nevzat BATAN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Karayosunları, ciğerotları ve boynuzotlarının sistematiği, fosil tarihi, gametofit ve sporofit yapıları, ekosistemindeki rolleri, biyoçeşitlilik, primer süksesyonda öncül bitkiler olması, vejetasyon dinamiğindeki önemi, vasküler bitkilerle olan ilişkileri konusunu daha iyi kavramak ve Briyofitlerin orijini ve filogenetik ilişkilerini kavramak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Boynuzotlarının anatomisini ve sınıflandırılmasını açıklayabilir | 1,2,3,4 | 1,3, | ÖK - 2 : | Ciğerotların anatomisini ve sınıflandırılmasını açıklayabilir | 1,2,3,4 | 1,3, | ÖK - 3 : | Yapraklı karayosunlarının anatomisini ve sınıflandırılmasını açıklayabilir | 1,2,3,4 | 1,3, | ÖK - 4 : | Briyofitlerin orijinini ve filogenetik akrabalıklarını anlayabilir | 1,2,3,4 | 1,3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Briyofitlerin anatomisi, gelişimi ve sınıflandırılması hakkında bilgiler kazandırmak. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Briyofitlerin orijini, filogenetik ilişkileri | | Hafta 2 | Boynuzotlarının anatomisi, gelişimi ve sınıflandırılması | | Hafta 3 | Ciğerotlarının?nın morfolojisi ve sınıflandırılması | | Hafta 4 | Yapraklı karayosunlarının (musci) morfolojisi ve sınıflandırılması | | Hafta 5 | Briyofitlerin yaşam döngüleri | | Hafta 6 | Briyofitlerle ilgili yapılan moleküler çalışmalar | | Hafta 7 | Karayosunlarının kimyasal bileşimleri ve biyokimyasal yapıları | | Hafta 8 | Ara Sınav | | Hafta 9 | Briyofitlerde morfogenez | | Hafta 10 | Populasyon ekolojisi, populasyon genetiği ve mikroevrim | | Hafta 11 | Briyofit türleri ve biyolojik türlerin evrimi | | Hafta 12 | Fizyolojik ekoloji | | Hafta 13 | Fizyolojik ekoloji | | Hafta 14 | Global karbon birikiminde briyofitlerin rolü | | Hafta 15 | Briyofitlerde substrat ekolojisi ve kirlilik | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Goffinet, Bernard ., Shaw, A.Jonathan,. 2009. Bryophyte Biology, second edition, Cambridge Uni., London. | | |
1 | Vanderpoorten A., Jonathan, A. S. 2009. Introduction to Bryophytes, Cambridge Uni. Press, London. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 20.04.2024 | 2 | 30 | Ödev | 13 | 20.05.2024 | 3 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 15.06.2024 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 3 | 8 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 8 | 5 | 40 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 14 | 56 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 194 |
|