|
MBG6000 | Doktora Tezi | 0+1+0 | AKTS:30 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ ve GENETİK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Hacer MURATOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencinin seçilen bir alanda bilimsel olarak güçlü bir şekilde bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermesini, belirli bir zaman dilimi içinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve bulgularının ikna edici bir biçimde yayınlamasını sağlamaktır |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bir araştırma çalışmasında takip edilmesi gereken etik kuralları ve bilimsel çalıntıdan nasıl uzak durulması gerektiğini kavrar | 2,3,7,10 | | ÖK - 2 : | Bilimsel bir problemi verilen sınırlı bir zaman dilimi içinde uygun bilimsel yöntemleri uygulayarak çözebilir | 2,3,7,10 | | ÖK - 3 : | Üzerinde çalışılan problemin çözümü için derlenen bilgilerin ve veri setleri ile ilgili yapılması gerekenleri bilir ve düşünceleri ve bulguları ikna edici bir yolla sunabilir | 2,3,7,10 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Doktora tezi, teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra gerçekleştirilen bağımsız araştırma çalışmalarına bağlı olarak ortaya konulması gereken bir özgün çalışmadır. Tez çalışması önceden belirlenmiş bir konuya yönelik olup bölümdeki bir akademisyen tarafından yönlendirilir. Danışmanlık gereği öğrencilere literatür ile ilgili bilgiler, uğraşılan konu ile ilgili çözüme uygun yönlendirme, araştırmada etik kurallar hakkında destek sağlanır. Nihai değerlendirme sınavı hazırlanan tezin değerlendirilmesi ile sözlü bir sınavdan oluşur. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 2 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 3 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 4 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 5 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 6 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 7 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 8 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 9 | Ara sınav haftası | | Hafta 10 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 11 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 12 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 13 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 14 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 15 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 16 | Dönem sonu değerlendirme | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 100 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 1 | 14 | 14 | Sınıf dışı çalışma | 10 | 14 | 140 | Laboratuar çalışması | 25 | 14 | 350 | Proje | 10 | 14 | 140 | Diğer 1 | 10 | 14 | 140 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 784 |
|