|
MBGL5035 | Gen Terapisi ve Genom Düzenleme | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ ve GENETİK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Cihan İNAN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Gelişen teknolojiyle beraber hastalıkların tedavisinde hücresel ve kişisel odaklı metodlar öne çıkmaya başlamıştır. Bu ders kapsamında öğrencilere özellikle endonükleazlar ve gen mühendisliği uygulamaları kullanılarak hastalık tedavisinindeki rollerinin öğretilmesi hedeflenmektedir. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Gen düzenlemeye neden ihtiyaç duyulduğunu bilir. | 2,3,6,7 | 1 | PK - 2 : | Gen düzenleme metodlarını ve birbirlerine göre üstünlüklerini karşılaştırabilir | 2,3,6,7 | 1,3 | PK - 3 : | Güncel gen terapi uygulama örneklerini araştırır | 2,3,6,7 | 1,3,5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Gen terapi ve genom düzenlemenin geçmişi ve güncel metodların incelenmesi. Çinko-parmak nükleazlar, TALEN'ler ve CRISPR/Cas9 nükleaz yöntemlerinin kullanımı. Hastalıklarda gen düzenleme uygulamaları, gen mühendisliği uygulamalarıya hücrelerin modellenmesi, güncel çalışma örnekleri. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Gen terapisine giriş. Gen düzenlemenin tarihçesi | | Hafta 2 | Gen terapisi nedir? Gen terapisi türleri nelerdir? Gen Terapi Stratejileri nelerdir? | | Hafta 3 | Terapotik hedefin seçimi, Apoptoz - Nekroz - Otofaji. Terapinin dağıtım yönteminin belirlenmesi. Taşıma Sistemleri. Terapinin İfadesi ve Kalıcılığı | | Hafta 4 | Çinko-parmak nükleazların kullanımı. TALEN'ler ve gen düzenleme | | Hafta 5 | CRISPR ve gen düzenleme | | Hafta 6 | CRISPR ve gen düzenleme | | Hafta 7 | Gen Terapide Non-Viral Vektörler | | Hafta 8 | Ara Sınav | | Hafta 9 | Gen Terapide Non-Viral Vektörler | | Hafta 10 | Gen terapide viral vektörler | | Hafta 11 | Gen terapide viral vektörler | | Hafta 12 | Gen Aktarımının Önündeki Bariyerler | | Hafta 13 | Gen Terapisi Stratejileri: Gen Ekleme | | Hafta 14 | Gen Tedavisi Stratejileri: Gen Susturma | | Hafta 15 | Güncel gen terapi ve genom modelleme örnekleri | | Hafta 16 | Yıl Sonu Sınavı | | |
1 | Nobrega, C., Mendonca, L., Matos, C.A., A handbook of Gene and Cell Therapy, 2020, Springer | | |
1 | Cathomen, T., Hirsch, M., Porteus, M., Genome editing. The next step in gene therapy, 2016, Springer | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 1 | 30 | Sunum | 15 | | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 6 | 16 | 96 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 4 | 8 | 32 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 1 | 2 | 2 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 16 | 48 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 222 |
|