|
EHM3000 | Sayısal Haberleşme | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ELEKTRONİK ve HABERLEŞME MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | EHM3007-Analog Haberleşme dersinden DC notu almış olmalı | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Emin TUĞCU | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı, sayısal haberleşme tekniklerini içeren çeşitli haberleşme sistemi uygulamalarını anlamak ve tasarlamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Sayısal iletişim sistemlerinde sıfır sembollerarası girişim özelliğine sahip dalga biçimi özelliklerini anlama, bantsınırlı işaret tasarımı yapabilme | 2,3,4,5 | 1, | ÖK - 2 : | Tabanbant sayısal iletişim sistemlerinin gürültü başarımını hesaplayabilme | 2,3,4,5 | 1, | ÖK - 3 : | Beyaz Gauss gürültüsü altındaki işaretlerin optimum sezicisinde kullanılan uyumlu süzgeçleri anlama ve buna uygun sistem tasarlama | 2,3,4,5 | 1, | ÖK - 4 : | Taşıyıcılı modülasyon kullanan sayısal sistemleri analiz edebilme, kullanılan sinyallerin gösterimini ve spektral özelliklerini öğrenme | 2,3,4,5 | 1, | ÖK - 5 : | Kablosuz haberleşmede kullanılan sönümlü kanalların modellenmesi ve sönümlü kanallarda sayısal iletişim uygulamalarını öğrenme. | 2,3,4,5 | 1, | ÖK - 6 : | Bilgi kaynaklarını kodlaması ve Huffman kaynak kodlama algoritmasını öğrenme | 2,3,4,5 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Temel bant sayısal haberleşme; Darbe şekillendirme, Temel bant iletim sistemlerinin gürültü performansı; Eşlenmniş filtreler; Geçirme bandı sayısal haberleşme; Sayısal taşıyıcı işaretlerinin gösterimi; ASK, PSK, FSK, QPSK, QAM; Sayısal taşıyıcı alıcılar; Alıcı performansı; Kablosuz kanal modelleri; Çoklu taşıyıcı kipleme; Bilgi kuramına giriş |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tanıtım. Tabanbant Darbe iletimi. | | Hafta 2 | Darbe biçimleme, Kısmi-tepkili işaretlerin kullanımı. | | Hafta 3 | M-li Darbe Genlik Modülasyonu, Kanal Denkleştirme | | Hafta 4 | Tabanbant Sayısal İletişim Sistemlerinin Gürültü Başarımı | | Hafta 5 | Optimum Alıcı, Uyumlu Süzgeç | | Hafta 6 | İşaret-uzayı analizi, İşaretlerin geometrik gösterimi | | Hafta 7 | Taşıyıcı Modülasyonlu Sayısal İletişim: Taşıyıcı Modülasyonlu İşaretlerin Gösterimi: ?ASK, PSK, FSK, QPSK, QAM? | | Hafta 8 | Taşıyıcı Modülasyonlu Sayısal İletişim: Taşıyıcı Modülasyonlu İşaretlerin Gösterimi: ?ASK, PSK, FSK, QPSK, QAM? | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Taşıyıcı modülasyonlu işaretlerin Demodülasyonu ve Sezimi | | Hafta 11 | Taşıyıcı Modülasyonlu Sayısal Alıcıların Gürültü Başarımı | | Hafta 12 | Eşzamanlama | | Hafta 13 | Kablosuz kanal modelleri, Kablosuz Kanallarda Haberlerleşme | | Hafta 14 | Çok Taşıyıcılı Modülasyon | | Hafta 15 | Bilgi Kuramına Giriş | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Ertürk, S. 2016, Sayısal Haberleşme, Birsen Yayınevi. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 15 | 30 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|