|
INTR3010 | Global Environmental Problems | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Göktuğ KIPRIZLI | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ayça Eminoğlu | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Ders, öğrencilere küresel çevre yönetişimi, küresel ekonomi ve dünyanın doğal kaynakları arasındaki bağlantıların anlaşılmasını sağlamayı amaçlamaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Öğrenci, küresel çevre sorunlarının nedenleri üzerinde eleştirel olarak düşünür. | 2,7,11 | 1, | ÖK - 2 : | Öğrenci, çeşitli aktörlerin küresel çevre yönetişimine dahil olma yollarını inceler ve değerlendirir. | 2,7,11 | 1, | ÖK - 3 : | Öğrenci, küresel çevre çalışmaları alanını karakterize eden kavramları, teorileri ve tartışmaları tanımlar. | 2,7,11 | 1, | ÖK - 4 : | Öğrenci, günümüz çevre sorunları ve bunların küresel kalkınma, eşitsizlik ve adaletsizlik üzerindeki etkilerini değerlendirmek için eleştirel akıl yürütmeden istifade eder. | 2,7,11 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ders, uluslararası ilişkilerde çevre ile ilgili olarak tarihin, farklı bakış açılarının, aktörlerin, kurumların ve ekonomik ilişkilerin derinlemesine araştırılmasını içermektedir. Özellikle dersin ilk bölümü, uluslararası ilişkiler teorilerini araçsallaştırarak günümüz çevresel sorunların nedenlerini ve bu sorunlara ilişkin işbirliğini analiz etmenin bilinen yöntemlerini içermekle birlikte uluslararası çevre, iklim değişikliği ve sürdürülebilirlik politikalarının ana aktör ve süreçlerinin yanı sıra konuya dair başlıca ilke ve kavramlara odaklanır. Dersin ikinci kısmı, yeşil politik düşünce ile beraber sürdürülebilir kalkınma ve yenilenebilir enerji paradigmalarından oluşan ekolojik yaklaşım başlığı ile ilgilenir. Dersin üçüncü bölümü, öğrencilere çevresel bozulma ile sağlık, kalkınma, ticaret ve finans gibi daha büyük olgular arasındaki ilişkiler hakkında bilgi vermektedir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Derse Giriş ve Küresel Çevre Sorunlarında Temel Kavramlar | | Hafta 2 | Küresel Çevre Sorunları ve Nedenleri | | Hafta 3 | Teorik Yaklaşımlar: Uluslararası İlişkiler ve Çevre | | Hafta 4 | Bilimi Küresel Çevre Sorunlarında Teorileştirme | | Hafta 5 | Küresel Çevre Yönetişiminde Başlıca Aktörler ve Kuruluşlar | | Hafta 6 | Uluslararası İşbirliği ve Rejimler | | Hafta 7 | Küresel yeşil politika nedir? | | Hafta 8 | Arasınava hazırlık | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Küresel Çevre Sorunları ile Mücadelede Sürdürülebilir Kalkınma | | Hafta 11 | Alternatif Bir Yol Olarak Yenilenebilir Enerji | | Hafta 12 | Küresel Çevre Değişimi ve Sağlık | | Hafta 13 | Ticaret, Kalkınma ve Çevre | | Hafta 14 | Uluslararası Yardım, Uluslararası Finans ve Çevre | | Hafta 15 | Dönem sonu sınavına hazırlık | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Chasek, P. S. et al. (2018). Global environmental politics. Routledge. | | 2 | Speth, J. G., & Haas, P. M. (2007). Global environmental governance. Pearson Education India. | | |
1 | Cancilla, R., & Gargano, M. (Eds.). (2009). Global Environmental Policies: Impact, Management and Effects. Nova Science Publishers, Incorporated. | | 2 | Simmons, I. G. (2008). Global environmental history: 10,000 BC to AD 2000. Edinburgh University Press. | | 3 | Urpelainen, J. (2022). Global Environmental Politics: The Transformative Role of Emerging Economies. Columbia University Press. | | 4 | Change, G. E. (1992). Understanding the Human Dimensions. Stern, PC, 308. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 04.2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06.2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 4 | 2 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 2 | 12 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|