Türkçe | English
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM) - %100 ingilizce
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/uls
Tel: +90 0462 3772915
İİBF
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM) - %100 ingilizce
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

INTR4008Armenian Question3+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Yücel BULUT
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Dersin amacı, öğrencilerin Ermeni meselesini çok yönlü bir şekilde keşfetmelerine yardım etmek; onları bu karmaşık tarihsel olgunun ve çağdaş toplum için taşıdığı sonuçların düşünceli bir şekilde ele alabilmeleri için gerekli bilgi, beceri ve bakış açıları ile donatmaktır. Tarihsel Anlayış: Ermeni Sorunu etrafındaki tarihsel bağlamı, olayları ve sonuçları öğrencilere kapsamlı bir şekilde sunmak. Eleştirel Analiz: Öğrencilerin, Ermeni Sorunu ile ilgili temel ve ikincil kaynakları, akademik yorumları ve çelişen anlatıları eleştirel bir şekilde değerlendirerek eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek. Empati ve Bakış Açısı: Farklı paydaşların deneyimlerini ve bakış açılarını keşfederek, Ermeni Sorunu'na dahil olan farklı grupların, Ermenilerin, Türklerin, Kürtlerin ve olaylardan etkilenen diğer grupların perspektiflerini inceleyerek, empatiyi ve bakış açısını geliştirmek. Disiplinlerarası Bağlantılar: Ermeni Sorunu'nu daha geniş tarihsel, siyasi, kültürel ve sosyolojik bağlamlar içinde inceleyerek ve çağdaş konularla bağlantı kurarak disiplinlerarası bir keşif sürecini teşvik etmek.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
? Bilimsel araştırmalar ve tarih yazıcılığı: Ermeni meselesinin farklı yorumları. ? İnkârcılık ve peşin kabul sorunsalı -sonuçları: Siyasi, hukuki ve ahlaki tartışmalar. ? Ermeni diasporası ve aktiviteleri
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Contours of Scholarship on Armenian-Turkish Relations: Author M.Hakan Yavuz
2The Question of Genocidal Tendency in the Minority Politics of the Young Turks: Author Kemal Çiçek
3The Armenian Forced Relocation: Putting an End to Misleading Simplifications : Author Maxime Gauin
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)

    

    

    

    

    

 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı