|
INTR4000 | Democracy Theories | 3+0+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Hülya KINIK | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders, başlangıcından günümüze demokrasinin en önemli teorilerini ve modellerini incelemeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Demokrasiye dair getirilmiş tanımlar ve demokrasinin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. | 6,12 | 1, | ÖK - 2 : | Demokratik ve demokratik olmayan kurum ve uygulamaları ayırt eder. | 6,12 | 1, | ÖK - 3 : | Ana fikirleri ve tarihsel koşulları çerçevesinde önde gelen demokrasi modellerini açıklar. | 6,12 | 1, | ÖK - 4 : | Değişen sosyal ve politik koşulların demokratik fikir ve uygulamaların gelişimini nasıl etkilediğini açıklar. | 6,12 | 1, | ÖK - 5 : | Demokrasi teorileri çerçevesinde güncel siyasal olayları yorumlar. | 6,12 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders, demokrasinin anlamı ve doğası hakkındaki güncel tartışmalara odaklanır ve demokrasi fikrini bir dizi tarihsel, normatif ve teorik perspektiften inceler. Ders, öğrencileri hem demokratik düşünce tarihindeki bazı klasik tartışmalar hem de demokratik teorideki bazı etkili çağdaş çalışmalar hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. Ders süresince, demokrasinin anlamı ve doğasına yönelik çeşitli yaklaşımlar tartışılacak ve karşılaştırılacaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Demokrasi Kavramı, Demokrasinin Tarihsel Gelişimi | | Hafta 2 | Antik Demokrasi | | Hafta 3 | Doğrudan Demokrasi ve Temsili Demokrasi | | Hafta 4 | Liberal Demokrasi Teorisi | | Hafta 5 | Radikal Demokrasi & Müzakereci Demokrasi | | Hafta 6 | Agonistik Demokrasi | | Hafta 7 | Çoğunlukçu ve Çoğulcu Demokrasi | | Hafta 8 | Sosyal Demokrasi Teorisi ve Marksist Demokrasi | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Plebisiter Demokrasi | | Hafta 11 | Elit Demokrasi | | Hafta 12 | Hukukun Üstünlüğü ve Anayasal Demokrasi | | Hafta 13 | Demokrasi ve İnsan Hakları | | Hafta 14 | Laiklik ve Demokrasi | | Hafta 15 | Genel Değerlendirme | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Held, David. 2006; Models of Democracy, Stanford, CA: Stanford University Press. | | 2 | Dahl, Robert A. 1998; On Democracy, New Haven, London: Yale University Press.
| | |
1 | Sartori, Giovanni. 1996; Demokrasi Teorisine Geri Dönüş, Yetkin Yayınları,
| | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 25.04.2023 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 13.06.2023 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 14 | 3 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 14 | 8 | 112 | Arasınav için hazırlık | 2 | 6 | 12 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 3 | 6 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 2 | 3 | 6 | Toplam Çalışma Yükü | | | 180 |
|