|
INTR3012 | State Society and Religion | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Göktuğ KIPRIZLI | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Murat Ülgül | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders, devlet, toplum ve din arasındaki etkileşimi tarihsel, ekonomik ve küresel bağlamlar üzerinden incelemeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Öğrenci, çağdaş toplumda ve dünyada dinin anlamı ve rolüne ilişkin temel kavrayışları tanımlar. | 2,6,8 | 1, | ÖK - 2 : | Öğrenci, dini konu edinen akademik çalışmalarda yaygın olarak kullanılan belli başlı temel teorilerin genel karakterine ait bilgi ve anlayış şeklini okur ve bu analitik araçların avantajlarını, varsayımlarını ve eksikliklerini algılar ve değerlendirir. | 2,6,8 | 1, | ÖK - 3 : | Öğrenci, din kavramının çeşitli analiz seviyelerinde kendini gösterdiği çoklu yolları tanır. | 2,6,8 | 1, | ÖK - 4 : | Öğrenci, özellikle çağdaş dünyada kavramsal bir çerçeve olarak din olgusu üzerine akademik değerlendirmeler ortaya koyar. | 2,6,8 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders, teorik ve kavramsal bir çerçeve içinde devlet, toplum ve din etkileşimini öğretir ve dünya meselelerindeki daha geniş kapsamlı güncel zorlukları ve sosyal baskıları kavramada din olgusunun yerini analiz eder. Dönemin ilk yarısında, ders din kavramına dair farklı analitik yaklaşımları tanıtacak ve katılımcılarını Marx, Weber ve Durkheim'ın fikirleriyle tanıştıracaktır. Dönemin geri kalan haftalarında dersin odak noktası, din algısnı küresel meselelerle bağlantılı olarak keşfetmek olacaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş ve Genel Bakış: Dinin ?Bilimsel? Araştırması mı? | | Hafta 2 | Karl Marx: Dinin Politik Ekonomisi | | Hafta 3 | Weber ve Durkheim'ın Din Anlayışı | | Hafta 4 | Devlet, Toplum ve Dini Kurumlar | | Hafta 5 | Modern Devlet ve Din | | Hafta 6 | Sekülerleşme Tartışması | | Hafta 7 | Küreselleşme Çağında Sekülerleşme | | Hafta 8 | Arasınava Hazırlık | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Uluslararası İlişkilerde Din | | Hafta 11 | Din ve Dış Politika | | Hafta 12 | Uluslararası Örgütler ve Din | | Hafta 13 | Din ve Uluslararası Yardımlar | | Hafta 14 | İklim Değişikliğini Din Perspektifinden Tartışmak | | Hafta 15 | Dönem sonu sınavına hazırlık | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Petito, F., & Hatzopoulos, P. (2003). Religion in international relations: The return from exile. Springer. | | 2 | Haynes, J. (Ed.). (2021). Handbook on religion and international relations. Edward Elgar Publishing. | | 3 | Schwarz, T. B., & Lynch, C. (2016). Religion in international relations. In Oxford Research Encyclopedia of Politics. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 04.2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06.2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 4 | 2 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 2 | 12 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|