|
INTR2014 | Professional English - II | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğretim Görevlisi Cem KÜÇÜKALİ | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Erol Kalkan | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin temel ULS kavramlarını bütünlüğü içerisinde hedef dilde anlaması, yazılı ve sözlü olarak kullanması amaçlanmaktadır. Öğrencilerin, uluslararası sistem içerisindeki gelişmeleri, olayları ve vakaları anlamaları, kavramaları ve değerlendirebilmeleri için hedef dildeki jargonu öğrenmeleri hedeflenmektedir. Bu dersin ayrıca öğrencilerin, akademik makale yazımının da temelini oluşturan paragraf düzeyinde fikirlerini ifade etmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Akademik yayınları okuyup anlayabilecekler | 4 | 1, | ÖK - 2 : | Atıf yapmayı, açımlamayı öğrenecekler | 4 | 1, | ÖK - 3 : | Akademik yayınlarda kaynak kullanımını öğrenecekler | 4 | 1, | ÖK - 4 : | Alakalı konularda makaleler yazabilecekler | 4 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
ULS uluslararası sistem, uluslararası hukukun kaynakları, egemenlik, güç dengesi, güç realizm ve idealizm gibi temel konsept, teori ve paradigmalarının hedef dilde çalışılması ile öğrencilerin hem temel ULS kavramlarını tekrar etmeleri ve hem de bu temel kavramları hedef dilde yazılı ve sözlü olarak kullanmalarını sağlayacak ilgili başlıklarda yazılar incelenir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Sunum / Giriş | | Hafta 2 | Avrupa Birliği Konseyi açıklamalarının incelenmesi | | Hafta 3 | Avrupa Parlamentosu Türkiye raporlarının incelenmes | | Hafta 4 | Avrupa Komisyonu açıklamalarının incelenmesi | | Hafta 5 | AB Türkiye ilerleme raporlarının incelenmesi | | Hafta 6 | New York Times başyazılarının incelenmesi | | Hafta 7 | Foreign Affairs makalelerinin incelenmesi | | Hafta 8 | Washington Post başyazılarının incelenmesi | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Beyaz Saray dış politika açıklamalarının incelenmes | | Hafta 11 | Kremlin dış politika açıklamalarının incelenmesi | | Hafta 12 | BM Genel Sekreterliği açıklamalarının incelenmesi | | Hafta 13 | NATO genel sekreterliği açıklamalarının incelenmesi | | Hafta 14 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 15 | Öğrenci sunumları | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | ESSENTIALS OF INTERNATIONAL RELATIONS AND DIPLOMACY, Dr. Ademola Adeleke Department of History & Strategic Studies University of Lagos, Akoka, Lagos, 2014 | | 2 | INTERNATIONAL RELATIONS: THE KEY CONCEPTS, Martin Griffiths and Terry O?Callaghan, published 2002 by Routledge, London | | |
1 | PARAGRAPH DEVELOPMENT METHODS, M. Demirezen, Adım Publications 1993, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 21/03/2022 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 16/06/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 6 | 3 | 18 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 7 | 4 | 28 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|