|
INTR2006 | World History - II | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Emre YÜRÜK | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Vahit Güntay | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, 16. yüzyıldan itibaren gerçekleşen ve günümüz dünyasının şekillenmesinde rol oynayan siyasi, sosyal, ekonomik ve askeri olayları öğretmektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Dünya tarihini ve kültürünü şekillendirmeye yardımcı olan insanları, koşulları, kurumları ve fikirleri anlamak ve değerlendirmek için çerçeveler sağlamak. | 1,2,3,4 | 1, | ÖK - 2 : | Tarihsel süreklilik ve değişim alanlarını güncel konularla ilişkilendirerek incelemek. | 1,2,3,4 | 1, | ÖK - 3 : | Tarihsel araştırma ve analiz becerilerini geliştirmek. | 1,2,3,4 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders, 1500'lerden Birinci Dünya Savaşı'nın sonuna kadar dünya uygarlıklarının gelişimi, etkileşimi ve önemi hakkında entelektüel ve kültürel bir değerlendirme sunmaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Rönesans ve Reform | | Hafta 2 | Avrupa'da Kriz ve Mutlakiyet: Din Savaşları; Sosyal Krizler, Krize Tepki: Mutlakiyetçilik, Otuz Yıl Savaşları | | Hafta 3 | Barut İmparatorlukları: Osmanlı İmparatorluğu, Safeviler ve Babür İmparatorluğu | | Hafta 4 | Doğu Asya Dünyası: Ming Hanedanlığı, 1368-1644; Qing Hanedanlığı, 1644-1911; Tokugawa Şogunluğu, 1603 ? 1868 | | Hafta 5 | İngiliz Emperyalizminin Yükselişi: Hindistan'da İngiliz Yönetiminin Kuruluşu | | Hafta 6 | Devrim ve Aydınlanma | | Hafta 7 | Fransız Devrimi 1789-1799 ve Napolyon | | Hafta 8 | Viyana Kongresi, Avrupa'da Devrimler, 1830 ve 1848, Milliyetçilik, İtalya ve Almanya'nın Ulusal Birleşmeleri | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Sanayi Devrimi, Sanayi Dünyasında Reform | | Hafta 11 | Demokrasi ve İlerleme Çağı, 1815?1914; Emperyalizm Çağı | | Hafta 12 | Latin Amerika ve Afrika'da Ulus İnşası (19. Yüzyıl) | | Hafta 13 | Qing Hanedanlığının Çöküşü (19.-20. Yüzyıl Başları); Çin'de Devrim, Boxer İsyanı | | Hafta 14 | Modern Japonya'nın Yükselişi-Emperyalist Milletlere Katılma; Rus Devrimi | | Hafta 15 | Birinci Dünya Savaşı'na Giden Yol | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Bu dersin kaynakları makaleler halinde derste öğrencilere sunulacaktır. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 04/2022 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 15 | 1 | 15 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 15 | 1 | 15 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 4 | 1 | 4 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|