|
INTR1002 | Political History - II | 3+0+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Yücel BULUT | Diğer Öğretim Üyesi | Ögr. Görevlisi Emre Yürük | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | ? Geçen yüzyılın tarihi olaylarının öğrenilmesi
? Birinci Dünya Savaşı sonrası dönemin analizi
? Korolojik tarih okuması yerine sosyolojik incelemeye odaklanın
? Mevcut çatışmaların ve tarihsel köklerinin analizi |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Geçen yüzyılın tarihi olaylarının öğrenilmesi
| 1 | 1, | ÖK - 2 : | Birinci Dünya Savaşı sonrası dönemin analizi
| 1 | 1, | ÖK - 3 : | Korolojik tarih okuması yerine sosyolojik incelemeye odaklanmak | 1 | 1, | ÖK - 4 : | Mevcut çatışmaların ve tarihsel köklerinin analizi
| 1 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Dünyanın en eski bilim dallarından biri olan tarih disiplini, insanlık tarihi boyunca hep ilgi çekmiştir. ?Tarih tekerrür eder mi etmez mi? tartışmasıyla uğraşmak anlamsızdır, bunun yerine tarihsel gelişmelerin her zaman baş aktörü olan ve benzer koşullar altında eylemlerini tekrarlayan insan üzerinde durulmalıdır. Edward H. Carr kitabında ?tarih nedir?? sorusunun cevabını arar. uzun tartışmalardan sonra ?tarihin objektif olarak olayların gelecek nesillere aktarılmasıdır? kararına varır. İbni Haldun ünlü kitabı Mukaddime'de tarihin, tarihi olayları sebep-sonuç ilişkisi perspektifinden incelemeye yönelik bir tür eylem olduğunu söyler. Türkkaya Ataov, Mavi Kitap'a Cevap adlı kitabında, oryantalist tarih yazımını eleştirir ve Haldun ile benzer görüşlerin altını çizer.
Bu bağlamda, bugüne kadar Dünya Tarihi, Osmanlı Tarihi ve Avrupa Siyasi Tarihi eğitimi almış olan Uluslararası İlişkiler ve Kamu Yönetimi öğrencilerinin, çoğu güncel çatışmaların veya sorunların nedeni olan çağdaş tarihi gelişmeleri de öğrenmeleri gerekmektedir. Siyasi Tarih dersinde 19. yüzyılın ortalarından başlayarak Osmanlı modernleşmesi ve düşüşü de dahil olmak üzere dünya olayları, Modern Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşu ele alınacaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | - Avrupa'da Birinci Soğuk Savaş (s. 216-243)
| | Hafta 2 | - Kargaşada Asya: Milliyetçilik, Devrim ve Soğuk Savaş'ın Yükselişi, 1945-1953 (s. 247-268)
| | Hafta 3 | - The Developmental States, Japonya, G. Kore ve Tayvan, 1945-2007 (s. 335-354)
| | Hafta 4 | - Arap-İsrail Çatışmasının Kökenleri, 1900-1948 (s. 107-130)
| | Hafta 5 | - Vietnam Savaşları (s. 295-312)
| | Hafta 6 | - Tarafsızlık, Kalkınma ve Üçüncü Dünyanın Yükselişi, 1945-200 (s. 315-333)
| | Hafta 7 | - Soğuk Savaştan Détente'ye, 1962-1979 (s. 271-292)
| | Hafta 8 | - Çin Halk Cumhuriyeti ve Kuzey Kore: İdeoloji ve Milliyetçilik (s. 357-376)
| | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | - Arap-İsrail Çatışması, 1949-2007 (s. 429-453)
| | Hafta 11 | - Afrika: Dekolonizasyon ve Bağımsızlık, 1945-2007 (s. 404-427)
| | Hafta 12 | - Soğuk Savaşın Sonu ve 'Yeni Dünya Düzeni', 1980-2000 (s. 480-499)
| | Hafta 13 | - Yeni Bir Avrupa'nın Yükselişi: Avrupa Entegrasyonunun Tarihi, 1945-2007 (s. 501-520)
| | Hafta 14 | - Dünya Tarihindeki Güncel Sorunlar | | Hafta 15 | - Genel Değerlendirme | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | 1. Anthony Best. Etc. International History of the Twentieth Century and Beyond, USA: Routledge, 2008.
| | 2 | 2. Henry Kissenger, Diplomacy, Simon & Schuster; 2003.
| | 3 | 3. Other readings will be given during the course. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 20/04/2022 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/06/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 30 | 1 | 30 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 30 | 1 | 30 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 6 | 1 | 6 | Toplam Çalışma Yükü | | | 180 |
|