Türkçe | English
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM) - %100 ingilizce
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/uls
Tel: +90 0462 3772915
İİBF
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM) - %100 ingilizce
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

INTR1002Political History - II3+0+0AKTS:6
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Yücel BULUT
Diğer Öğretim ÜyesiÖgr. Görevlisi Emre Yürük
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
? Geçen yüzyılın tarihi olaylarının öğrenilmesi ? Birinci Dünya Savaşı sonrası dönemin analizi ? Korolojik tarih okuması yerine sosyolojik incelemeye odaklanın ? Mevcut çatışmaların ve tarihsel köklerinin analizi
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Geçen yüzyılın tarihi olaylarının öğrenilmesi 11,
ÖK - 2 : Birinci Dünya Savaşı sonrası dönemin analizi 11,
ÖK - 3 : Korolojik tarih okuması yerine sosyolojik incelemeye odaklanmak11,
ÖK - 4 : Mevcut çatışmaların ve tarihsel köklerinin analizi 11,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Dünyanın en eski bilim dallarından biri olan tarih disiplini, insanlık tarihi boyunca hep ilgi çekmiştir. ?Tarih tekerrür eder mi etmez mi? tartışmasıyla uğraşmak anlamsızdır, bunun yerine tarihsel gelişmelerin her zaman baş aktörü olan ve benzer koşullar altında eylemlerini tekrarlayan insan üzerinde durulmalıdır. Edward H. Carr kitabında ?tarih nedir?? sorusunun cevabını arar. uzun tartışmalardan sonra ?tarihin objektif olarak olayların gelecek nesillere aktarılmasıdır? kararına varır. İbni Haldun ünlü kitabı Mukaddime'de tarihin, tarihi olayları sebep-sonuç ilişkisi perspektifinden incelemeye yönelik bir tür eylem olduğunu söyler. Türkkaya Ataov, Mavi Kitap'a Cevap adlı kitabında, oryantalist tarih yazımını eleştirir ve Haldun ile benzer görüşlerin altını çizer. Bu bağlamda, bugüne kadar Dünya Tarihi, Osmanlı Tarihi ve Avrupa Siyasi Tarihi eğitimi almış olan Uluslararası İlişkiler ve Kamu Yönetimi öğrencilerinin, çoğu güncel çatışmaların veya sorunların nedeni olan çağdaş tarihi gelişmeleri de öğrenmeleri gerekmektedir. Siyasi Tarih dersinde 19. yüzyılın ortalarından başlayarak Osmanlı modernleşmesi ve düşüşü de dahil olmak üzere dünya olayları, Modern Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşu ele alınacaktır.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1- Avrupa'da Birinci Soğuk Savaş (s. 216-243)
 Hafta 2- Kargaşada Asya: Milliyetçilik, Devrim ve Soğuk Savaş'ın Yükselişi, 1945-1953 (s. 247-268)
 Hafta 3- The Developmental States, Japonya, G. Kore ve Tayvan, 1945-2007 (s. 335-354)
 Hafta 4- Arap-İsrail Çatışmasının Kökenleri, 1900-1948 (s. 107-130)
 Hafta 5- Vietnam Savaşları (s. 295-312)
 Hafta 6- Tarafsızlık, Kalkınma ve Üçüncü Dünyanın Yükselişi, 1945-200 (s. 315-333)
 Hafta 7- Soğuk Savaştan Détente'ye, 1962-1979 (s. 271-292)
 Hafta 8- Çin Halk Cumhuriyeti ve Kuzey Kore: İdeoloji ve Milliyetçilik (s. 357-376)
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10- Arap-İsrail Çatışması, 1949-2007 (s. 429-453)
 Hafta 11- Afrika: Dekolonizasyon ve Bağımsızlık, 1945-2007 (s. 404-427)
 Hafta 12- Soğuk Savaşın Sonu ve 'Yeni Dünya Düzeni', 1980-2000 (s. 480-499)
 Hafta 13- Yeni Bir Avrupa'nın Yükselişi: Avrupa Entegrasyonunun Tarihi, 1945-2007 (s. 501-520)
 Hafta 14- Dünya Tarihindeki Güncel Sorunlar
 Hafta 15- Genel Değerlendirme
 Hafta 16Final Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
11. Anthony Best. Etc. International History of the Twentieth Century and Beyond, USA: Routledge, 2008.
22. Henry Kissenger, Diplomacy, Simon & Schuster; 2003.
33. Other readings will be given during the course.
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 20/04/2022 1 50
Dönem sonu sınavı 16 10/06/2022 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 5 14 70
Arasınav için hazırlık 30 1 30
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 30 1 30
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 6 1 6
Toplam Çalışma Yükü180