|
INTR1000 | Introduction to International Relations | 3+0+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Erol KALKAN | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Alper Tolga bulut | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu kursu başarıyla tamamlayan öğrenciler, içinde yaşadığımız dünyanın nasıl oluştuğunu, nasıl çalıştığını ve neden önemli olduğunu daha iyi anlayacaklardır. Özellikle, şunları yapabileceklerdir:
? Uluslararası sistemin 1648'den günümüze tarihsel gelişimini tanımlayın;
? Dünyanın her bölgesindeki başlıca sorunları ve sorunları analiz edin;
? İklim değişikliği, küresel sağlık, ticaret, siber uzay, silahların yayılması, terörizm ve kalkınma dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere bu çağın başlıca küresel zorluklarını anlamak; |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | 1648'den Günümüze uluslararası sistemin evrimine tanımlamak | 1,2 | 1, | ÖK - 2 : | Dünya'daki temel problemleri analiz edebilmek | 1,2 | 1, | ÖK - 3 : | Bu dönemin temel küresel sorunlarını anlamak | 1,2 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu küresel çağda, tüm vatandaşların dünyanın nasıl çalıştığını anlaması çok önemlidir. Bu uluslararası ilişkilere giriş dersi, çok soyut olma eğiliminde olan ve dünyanın fiilen işleyiş biçiminden kopuk olan teorilerin çoğundan kaçınmaktadır. Bunun yerine, okuyuculara bu karmaşık ve birbirine bağlı dünyayı anlamlandırmak için gerekli olan temel arka planı ve yapı taşlarını sağlamak için tarihe, dünyanın bölgelerine, küreselleşmeye ve küresel zorluklara ve dünya düzenine odaklanır. Kısacası, bu kurs öğrencileri daha küresel okuryazar yapacak, bu küresel çağda bir zorunluluktur, çünkü bir ülkenin dışında neler olup bittiği içeride neler olduğu için çok önemlidir. Dünyayı görmezden gelmek istesek bile, o bizi görmezden gelmez. Karşılaştığımız seçim, nasıl tepki vereceğimizdir. Bu dünyaya her şekilde bağlıyız. Öğrenciler, vatandaşlar, seçmenler, ebeveynler, çalışanlar veya yatırımcılar olarak bilinçli seçimler yapmak için hem vaatlerini hem de tehditlerini daha iyi anlamamız gerekiyor. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | 30 Yıl Savaşlarından 1. Dünya Savaşına Kadar Olan Dönem | | Hafta 2 | 2 Savaş Arası Dönem | | Hafta 3 | Soğuk Savaş | | Hafta 4 | Soğuk Savaş Sonrası Dönem | | Hafta 5 | Avrupa | | Hafta 6 | Doğu Asya ve Pasifik | | Hafta 7 | Güney Asya | | Hafta 8 | Orta Doğu | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Afrika | | Hafta 11 | Amerika Kıtası | | Hafta 12 | Küreselleşme | | Hafta 13 | Terörizm | | Hafta 14 | Nükleer Konular | | Hafta 15 | İklim Değişikliği | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Ders sürecinde öğrencilere makaleler verilecektir. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/2021 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 30 | 1 | 30 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 30 | 1 | 30 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 14 | 1 | 14 | Diğer 2 | 20 | 1 | 20 | Toplam Çalışma Yükü | | | 180 |
|