|
INTR4003 | Globalisation | 3+0+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Göktuğ KIPRIZLI | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Esra Elif Nartok Van der Kist | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, hem küreselleşmenin farklı yönlerini anlamak hem de Uluslararası İlişkilerin çok boyutlu ilgi alanları ile daha fazla ilgilenmek için yararlı bir bilgi tabanı, analitik beceriler ve kavram dağarcığı geliştirmektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Öğrenci küreselleşmenin ürettiği ikilemler üzerinde eleştirel düşünür. | 7,11 | 1, | ÖK - 2 : | Öğrenci, küreselleşme konusunu çevreleyen çok çeşitli konuları değerlendirir ve değerlendirir. | 7,11 | 1, | ÖK - 3 : | Öğrenci küresel politikadaki gelişmeleri tanımlar. | 7,11 | 1, | ÖK - 4 : | Öğrenci, çevresel bozulma, küresel ticaret ve göç gibi güncel konuları değerlendirmek için eleştirel akıl yürütmeyi kullanır. | 7,11 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Küreselleşme terimi 1980'lerde geçerlilik kazanmaya başladı ve modernizasyon ve standardizasyondan yoğunlaşma ve hareketliliğe kadar çeşitli süreçlerle giderek daha fazla ilişkilendirildi. Ancak literatürde küreselleşme, sosyal, kültürel, politik ve ekolojik yönlerini bir kenara bırakarak öncelikle ekonomik ve teknolojik bir süreç olarak incelenme eğilimindedir. Ders, izleyicilerine küreselleşmeyle ilgili 1989'dan bu yana ortaya çıkan temel tartışmalara geniş, disiplinler arası bir giriş sağlamaktadır. Ders, küreselleşme terimi altında işleyen karmaşık süreç ve söylemler bütününü analiz etmektedir. Ders küreselleşmeyi tanımlayarak başlamaktadır. Daha sonra küreselleşmenin ticarete, finansa ve emeğin dünya ekonomisindeki konumuna nasıl dahil olduğunu inceleyerek devam etmektedir. Ders, küreselleşmenin krizi ve/veya küreselleşmeden geri çekilmesi etrafındaki güncel tartışmalara ışık tutularak sona ermektedir. Derste aynı zamanda Marksistlerin, Postkolonyal eleştiricilerin ve Sağcı popülistlerin küreselleşmeye yönelik eleştirileriyle bağlantılı fikirleri de yakından incelenecektir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Küreselleşmeyi Tanımlamak ve Tarihselleş Süreç İçerisinde Ele Almak | | Hafta 2 | Küreselleşme Çağında Devletin Zayıflaması | | Hafta 3 | Küresel Eşitsizlik | | Hafta 4 | Küreselleşmeye Yönelik Marksist Eleştiriler | | Hafta 5 | Küreselleşme, Irkçılık ve Yeni Sömürgecilik | | Hafta 6 | Kozmopolitizm: İyimserliğe Dönüş mü? | | Hafta 7 | Küreselleşme Karşıtlığı: Sağcı ve Solcu Popülizm | | Hafta 8 | Arasınava hazırlık | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Küreselleşme, finansallaşma, finansal kriz | | Hafta 11 | Üretim, Tüketim ve Hibritleşme | | Hafta 12 | Küresel Ekonomide Rekabet Gücü ve İstikrarsızlık | | Hafta 13 | Ürünler, Atık ve Çevre | | Hafta 14 | Küreselleşme Karşıtı Hareketler | | Hafta 15 | Dönem sonu sınavına hazırlık | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Tony Schirato and Jen Webb, 2003, Understanding Globalization. | | 2 | Peter M. Haas and John A. Hird, 2013, Controversies in Globalization : Contending Approaches to International Relations. | | 3 | Erika Gasper, 2010, Economy & Globalization. | | 4 | Alessandro Bonanno and Douglas H. Constance, 2008, Stories of Globalization : Transnational Corporations, Resistance, and the State. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11.2023 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01.2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 6 | 14 | 84 | Arasınav için hazırlık | 4 | 7 | 28 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 4 | 24 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 180 |
|