|
INTR3013 | Civil-Military Relations | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Murat ÜLGÜL | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. İsmail Köse | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı tarihsel, teorik, tematik ve güncel gelişmeler bağlamında sivil-asker ilişkilerinin siyasete ve uluslararası ilişkilere etkisini analiz etmektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | sivil-asker ilişkilerini tarihsel ve teorik olarak analiz edebilecekler | 9,11 | 1, | ÖK - 2 : | farklı ülkelerin sivil-asker ilişkilerine etki eden tarihsel, kurumsal ve toplumsal faktörleri anlayabilecekler | 9,11 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ders konuları askeri kimliğin özellikleri, sivil-asker ilişkileri teorileri, askeri darbeler ve önleme stratejileri, orduların savaş, ekonomi, demokrasi ve cinsiyet ile ilişkileri ve farklı coğrafyalardaki sivil-asker ilişkilerinin yapısını içermektedir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş: Ordu ve askeri kimlik | | Hafta 2 | Sivil-asker ilişkileri teorileri | | Hafta 3 | Askeri darbeler | | Hafta 4 | Darbe önleme stratejileri | | Hafta 5 | Asker ve savaş | | Hafta 6 | Asker ve demokrasi | | Hafta 7 | Asker ve ekonomi | | Hafta 8 | Asker ve cinsiyet | | Hafta 9 | ara sınav | | Hafta 10 | Askeri yönetim: Pakistan | | Hafta 11 | Askeri vesayet: Türkiye | | Hafta 12 | Askeri katılım: İsrail | | Hafta 13 | Yeni ordu: Amerika Birleşik Devletleri | | Hafta 14 | Siviller ve isyancılar: Afganistan | | Hafta 15 | Sivil-asker ilişkilerinin geleceği | | Hafta 16 | final sınavı | | |
1 | Ulgul, Murat. 2015; Militarization of Ethnic Conflict in Turkey, Israel and Pakistan, Newark. | | 2 | Huntington, Samuel, 2000; The Soldier and the State, Cambridge. | | 3 | Brooks, Rose, 2016; How Everything Became War and the Military Became Everything, New York. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 25/11/2021 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 15/01/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 4 | 2 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 2 | 12 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|