|
INTR2011 | Public Diplomacy | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Vahit GÜNTAY | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Özgür Tüfekçi | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | - Kamu ve diplomasi üzerine derin kuramsal ve kavramsal meseleleri anlamak ve tartışmak
- Uluslararası ilişkilerde halkla ilişkiler tekniklerinin nasıl kullanıldığını ve ayrıca halkla ilişkiler ve kamu diplomasisi arasındaki farkı anlamak ve analiz etme yetisine sahip olmak
- Medyanın, iletişim kanallarının ve yeni iletişim teknolojilerinin kamu diplomasisine etkisini anlamak
- Kamu diplomasisi alanındaki yeni araştırma konularını ve yeni akımları anlamak ve tartışmak
- Çok çeşitli kamu diplomasisi vakalarını, uygulamalarını ve etkilerini uluslararası düzeyde anlamak, tartışmak ve analiz etmek |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | İletişimin, medyanın ve halkla ilişkilerin diplomasideki rolünü değerlendirecek eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 3 | 1, | ÖK - 2 : | Halkla ilişkilerle ilişkili olarak dünyadaki kamu diplomasisi vakalarına ve örneklerini eleştirel bir şekilde tartışabilmek | 3 | 1, | ÖK - 3 : | Kamu diplomasisi üzerine derinlemesine araştırma yapabilmek | 3 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders kamu diplomasisi kavramını çeşitli kuramsal bakışlarla ve küresel düzeyde örneklerle derinlemesine tartışmayı ve irdelemeyi hedeflemektedir. Derste ilk önce kamu kavramı çeşitli sosyoloji kuramlarından faydalanılarak irdelenecek ve diplomasi kavramı siyaset bilimi literatüründe çalışılacaktır. Derste ikinci olarak bu iki kavramın birleştiği noktada ne tür anlamların, kuramların ve uygulamaların ortaya çıktığı tartışılacaktır. Üçüncü olarak, kamu diplomasisi kavramı irdelendikten sonra, çeşitli tarihler ve coğrafyalardaki uygulamalarına ve pratiklerine bakılacaktır. Son olarak, bu derste halkla ilişkilerin diplomasideki rolü ve halkla ilişkiler, kamu diplomasisi ve ulus markalaşması kavramlarının farklılıkları tartışılacaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ders giriş, ders içeriği ve izlencesinin tanıtımı | | Hafta 2 | Kamu nedir? Diplomasi nedir? | | Hafta 3 | Kamu diplomasisinin yükselişi | | Hafta 4 | Sert güç ve yumuşak güç | | Hafta 5 | Kültürlerarası iletişim | | Hafta 6 | İletişimin kamu diplomasisinde önemi | | Hafta 7 | Kamu diplomasisi, halkla ilişkiler ve propaganda | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Ulus markalaşmasına giriş | | Hafta 10 | Kamu diplomasisi küresel örnekler I | | Hafta 11 | Kamu diplomasisi küresel örnekler II | | Hafta 12 | Kamu diplomasisi küresel örnekler III | | Hafta 13 | Öğrenci sunumları | | Hafta 14 | Öğrenci sunumları | | Hafta 15 | Öğrenci sunumları | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Uluslararası gazeteler, web siteleri ve yayınlar, vb. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 22/11/2021 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 13/01/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 3 | 2 | 6 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 2 | 8 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 2 | 2 | 4 | Diğer 2 | 4 | 4 | 16 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|