|
INTR2005 | History of Political Thought | 3+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Ayçe SEPLİ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | farklı siyasal ideolojileri iyi bir düzeyde anlayacaklardır.
| 2 | 3, | ÖK - 2 : | siyasal ideolojileri Avrupa merkezli ve Avrupa'nın ötesine geçecek bir bağlamda kavrayacaklardır.
| 2 | 3, | ÖK - 3 : | farklı siyasal ideolojileri ve onların tarihsel bağlamlarını göz önünde bulundurarak günümüzün sosyo-politik meselelerine teorik olarak yorum yapabileceklerdir. | 2 | 3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | GİRİŞ
İlk yarı: Dersin tanıtımı, öğrencilerin bilmesi gereken dersle ilgili prosedürlerin açıklanması, yasal uyarılar (örn. intihal).
İkinci yarı: Kısa bir giriş- İdeoloji nedir? Siyasal ideolojiler nelerdir? | | Hafta 2 | LİBERALİZM
Siyasal bir düşünce olarak liberalizm, liberalizmin doğuşu ve gelişimi, temel kavramları (örn. birey, piyasa, vb.), farklı liberalizmler ve liberalizmin bugünkü yeri. | | Hafta 3 | MUHAFAZAKARLIK
Siyasal bir düşünce olarak muhafazakarlık, muhafazakarlığın doğuşu ve gelişimi, temel kavramları, farklı muhafazakarlıklar (örn. otoriter muhafazakarlık, yeni sağ, vb.) ve muhafazakarlığın bugünkü yeri. | | Hafta 4 | SOSYALİZM
Siyasal bir düşünce olarak sosyalizm, sosyalizmin doğuşu ve gelişimi, temel kavramları, farklı sosyalizmler (örn. reel sosyalizm, bilimsel sosyalizm, vb.) ve sosyalizmin bugünkü yeri. | | Hafta 5 | MİLLİYETÇİLİK
Siyasal bir düşünce olarak milliyetçilik, milliyetçiliğin doğuşu ve gelişimi, temel kavramları, farklı milliyetçilikler (örn. önceki ideolojilere farklı eklemlenme biçimleri ) ve milliyetçiliğin bugünkü yeri. | | Hafta 6 | FEMİNİZM
Siyasal bir düşünce olarak feminizm, feminizmin doğuşu ve gelişimi, temel kavramları (örn. ataerki, kişisel olan politiktir, vb.), farklı feminizmler (örn. radikal feminizm, liberal feminism, vb.) ve feminismin bugünkü yeri ve önemi. | | Hafta 7 | ÖDEV İÇİN HAZIRLIK
Önceki haftalarda işlenen siyasal ideolojilerin kısa bir tekrarı, ödev yazma kuralları, paragraflama, referans verme, argüman geliştirme. | | Hafta 8 | ARASINAV HAFTASI
Ödev yazımı ve teslimi. | | Hafta 9 | ÇEVRECİLİK/ YEŞİL İDEOLOJİ
Siyasal bir düşünce olarak çevrecilik, çevreciliğin doğuşu ve gelişimi, temel kavramları, çevreciliğin bugünkü önemi ve çevreciliği anlamaya yardımcı olacak gerçek hayattan bazı örnekler; örn. COVID-19. | | Hafta 10 | ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK
Siyasal bir düşünce olarak çokkültürlülük, çokkültürlülüğün doğuşu ve gelişimi, temel kavramları, farklı çokkültürlülük yaklaşımları (örn. kozmopolit çokkültürlülük, vb.) ve çokkültürlülüğün bugünkü yeri. | | Hafta 11 | AVRUPA'NIN ÖTESİNDE: POSTKOLONYALİZM
Siyasal bir düşünce olarak postkolonyalizm, postkolonyalizmin doğuşu ve gelişimi, temel kavramları ve postkolonizmin tarihteki ve bugünkü önemi. | | Hafta 12 | HİNDİSTAN'DA SİYASİ DÜŞÜNCE
Antik Hindistan, Kautilya, Kautilya'nın devlet ve topluma dair görüşleri, bu görüşlerin Avrupa merkezli ideolojilerden farkı ya da bu ideolojilerle ortak noktaları. | | Hafta 13 | ORTA DOĞU'DA SİYASİ DÜŞÜNCE
Orta Doğu'da gelişen siyasi düşünceyi İbn-i Haldun ile örneklemek, İbn-i Haldun'un sosyal teorisi, bunun Avrupa merkezli ideolojilerle karşılaştırılması. | | Hafta 14 | AFRİKA'DA SİYASİ DÜŞÜNCE
Irk ve kimlik gibi kavramların siyasi düşünceler tartışmalarına katılması, Afrika'nın bu konudaki tarihsel deneyimi ve bunun diğer ideolojilerle karşılaştırılması. | | Hafta 15 | SON DERS
Dönem boyunca işlenen ideolojilerin kısa bir tekrarı ve tüm ideolojileri birlikte düşünmek. Final sınavı için öğrencilere yardımcı olabilecek bazı ipuçlarının verilmesi. | | Hafta 16 | DÖNEM SONU SINAVI
Sınav haftası, ders yapılmayacaktır. | | |
1 | Heywood, A. (2017) Political Ideologies: An Introduction (6th Edition), London: Palgrave | | 2 | Grovogui, S. N. (2012) Postcolonialism in T. Dunne, M. Kurki, S. Smith (Eds.), International Relations Theories: Discipline and Diversity (3rd Edition), Oxford: Oxford University Press. | | 3 | Singh, M. P. (2011) Chapter 1: Kautilya: Theory of State, in M. P. Singh and H. Roy (Eds.), Indian Political Thought, Delhi: Pearson. | | 4 | Manoochehri, A. (2016) Ibn Khaldun on ?Political Change?, International Journal of History and Cultural Studies, 1 (4), pp. 1-9. | | 5 | Anthony, K. I. (2014) The Meaning and Nature of African Philosophy in a Globalising World, International Journal of Humanities and Social Sciences and Education, 1 (7), pp. 86-94. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 20.11.2021 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10.01.2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 6 | 14 | 84 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 5 | 2 | 10 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 2 | 12 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|