|
INTR2003 | International Relations Theories | 3+0+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Özgür TÜFEKÇİ | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Erol Kalkan | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin ana amacı öğrencilerin; çağdaş uluslararası ilişkiler çalışmalarında temel kuramsal yaklaşımları kavramasını, anahtar kuramsal ve metodolojik tartışmaları tanımasını, uluslararası ilişkilerde eleştirel ve kuramsal düşünebilme yeteneğini kazanmasını ve dünya siyasetinde tarihsel ve güncel gelişmeleri kavramsal ve kuramsal analiz edebilmesini sağlamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Uluslararası İlişkilerde temel kavramları, önde gelen kuramsal ve yöntemsel yaklaşımları ve tartışmaları kavradığını gösterebilmek; Uluslararası İlişkilerde kuramsal ve yöntemsel çoğulculuğu kavrayabilme,
| 1,2,6,9 | 1, | ÖK - 2 : | Uluslararası ilişkilerde kavramsal, kuramsal ve eleştirel düşünme ve analiz edebilme becerilerini kazanabilmek ve geliştirebilme
| 1,2,6,9 | 1, | ÖK - 3 : | Entelektüel ve dış dünyadaki önemli gelişmelerin Uluslararası İlişkiler kuramlarına, Uluslararası İlişkilerde kuramsal ve yöntemsel tartışmalara etkisini değerlendirebilmek ve Uluslararası İlişkilerde kuramsal gelişmenin disiplinlerarası boyutunun ve yönünün farkına varabilmek ve anlayabilme
| 1,2,6,9 | 1, | ÖK - 4 : | Kuramsal yaklaşımlar arasındaki kilit benzerlikleri ve farklılıkları gösterebilmek, her bir yaklaşımın kuramsal açıdan ve pratik politikalar geliştirebilme açısından güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirebilme
| 1,2,6,9 | 1, | ÖK - 5 : | Uluslararası ilişkilerde önemli güncel konuları ve gelişmeleri çalışırken kuramsal yaklaşımları uygulayabilmek ve kullanabilmek; kuramsal açıklamalar geliştirebilmek ve kuramsal açıdan tutarlı politika önerilerinde bulunabilmek ve bu politikaların siyasal, toplumsal ve etik sonuçlarını düşünebilmek
| 1,2,6,9 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ders uluslararası ilişkiler alanında önde gelen kuramsal yaklaşımları, büyük kuramsal ve metodolojik tartışmaları tanıtmak üzere planlanmış ve oluşturulmuştur. Derste realizm, liberalizm, uluslararası toplum, sosyal yapılandırmacılık, Marksist yaklaşımlar gibi temel kuramsal yaklaşımlar incelenecek, kilit metodolojik tartışmalar tanıtılacaktır. Ders boyunca önemli uluslararası güncel gelişmeler bu farklı kuramsal perspektiflerin analitik gözlüklerinden açıklanmaya ve çözümlenmeye çalışılır. Bu dersi okuyan öğrenciler Uluslararası İlişkilerde kuramsal yaklaşımları karşılaştırabilmeli ve aralarındaki benzerlikleri ve farklılıkları gösterebilmelidir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş: Uluslararası İlişkiler Kuramının Konusu, Kapsamı; Uluslararası İlişkiler Kuramına Tarihsel ve Entelektüel Bakış | | Hafta 2 | Uluslararası İlişkiler Kuramına Giriş: Kuram nedir? Neden kuramlara ihtiyaç duyarız? Uluslararası ilişkileri kuramsal düşünmek ve analiz etmek | | Hafta 3 | Uluslararası İlişkiler Kuramında `Birinci Büyük Tartışma?: İdealizm ve Realizm | | Hafta 4 | Uluslararası İlişkiler Kuramında Klasik Realizm | | Hafta 5 | Uluslararası İlişkiler Kuramında `İkinci Büyük Tartışma?: Gelenekselcilik / Tarih ve Davranışsalcılık / Bilim | | Hafta 6 | Uluslararası Toplum ve `İngiliz Okulu? | | Hafta 7 | Dünya Siyaseti Çalışmalarında Liberal Yaklaşımlar | | Hafta 8 | Uluslararası İlişkilerde Marksist Kuramlar | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Uluslararası İlişkiler Kuramında `Üçüncü Büyük Tartışma?: Paradigmalararası Tartışma, Neorealizm ve Neoliberalizm Tartışması | | Hafta 11 | Uluslararası İlişkiler Kuramında `Dördüncü Büyük Tartışma?: Pozitivizm ve Post-Pozivitizm, Rasyonalizm ve Konstrüktivizm | | Hafta 12 | Uluslararası İlişkiler Kuramında Sosyal İnşaacılık | | Hafta 13 | Alternatif Yaklaşımlar: Uluslararası İlişkiler Kuramında Feminizm, Postyapısalcılık ve Sömürge Sonrası Söylem | | Hafta 14 | Soğuk Savaş ve 11 Eylül Sonrası Uluslararası İlişkiler Kuramı | | Hafta 15 | Genel Değerlendirme ve Tekrar | | Hafta 16 | Final | | |
1 | Paterson, M., Burchill, S., Donnelly, J., Linklater, A., Reus-Smit, C., True, J., Nardin, T., Devetak, R. (2013). Theories of International Relations. United Kingdom: Palgrave Macmillan. | | |
1 | John Baylis, Steve Smith, ve Patricia Owens, eds., The Globalization of World Politics (Oxford University Press, 2008). | | 2 | Chris Brown with Kirsten Ainley, Understanding International Relations, third edition, (Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2005). | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/2021 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 1/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 6 | 14 | 84 | Arasınav için hazırlık | 3 | 8 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 8 | 24 | Dönem sonu sınavı | 2 | 2 | 4 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 180 |
|