Türkçe | English
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM) - %100 ingilizce
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/uls
Tel: +90 0462 3772915
İİBF
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM) - %100 ingilizce
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

INTR2003International Relations Theories3+0+0AKTS:6
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiUzaktan Eğitim
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Özgür TÜFEKÇİ
Diğer Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Erol Kalkan
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin ana amacı öğrencilerin; çağdaş uluslararası ilişkiler çalışmalarında temel kuramsal yaklaşımları kavramasını, anahtar kuramsal ve metodolojik tartışmaları tanımasını, uluslararası ilişkilerde eleştirel ve kuramsal düşünebilme yeteneğini kazanmasını ve dünya siyasetinde tarihsel ve güncel gelişmeleri kavramsal ve kuramsal analiz edebilmesini sağlamaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Uluslararası İlişkilerde temel kavramları, önde gelen kuramsal ve yöntemsel yaklaşımları ve tartışmaları kavradığını gösterebilmek; Uluslararası İlişkilerde kuramsal ve yöntemsel çoğulculuğu kavrayabilme, 1,2,6,91,
ÖK - 2 : Uluslararası ilişkilerde kavramsal, kuramsal ve eleştirel düşünme ve analiz edebilme becerilerini kazanabilmek ve geliştirebilme 1,2,6,91,
ÖK - 3 : Entelektüel ve dış dünyadaki önemli gelişmelerin Uluslararası İlişkiler kuramlarına, Uluslararası İlişkilerde kuramsal ve yöntemsel tartışmalara etkisini değerlendirebilmek ve Uluslararası İlişkilerde kuramsal gelişmenin disiplinlerarası boyutunun ve yönünün farkına varabilmek ve anlayabilme 1,2,6,91,
ÖK - 4 : Kuramsal yaklaşımlar arasındaki kilit benzerlikleri ve farklılıkları gösterebilmek, her bir yaklaşımın kuramsal açıdan ve pratik politikalar geliştirebilme açısından güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirebilme 1,2,6,91,
ÖK - 5 : Uluslararası ilişkilerde önemli güncel konuları ve gelişmeleri çalışırken kuramsal yaklaşımları uygulayabilmek ve kullanabilmek; kuramsal açıklamalar geliştirebilmek ve kuramsal açıdan tutarlı politika önerilerinde bulunabilmek ve bu politikaların siyasal, toplumsal ve etik sonuçlarını düşünebilmek 1,2,6,91,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Ders uluslararası ilişkiler alanında önde gelen kuramsal yaklaşımları, büyük kuramsal ve metodolojik tartışmaları tanıtmak üzere planlanmış ve oluşturulmuştur. Derste realizm, liberalizm, uluslararası toplum, sosyal yapılandırmacılık, Marksist yaklaşımlar gibi temel kuramsal yaklaşımlar incelenecek, kilit metodolojik tartışmalar tanıtılacaktır. Ders boyunca önemli uluslararası güncel gelişmeler bu farklı kuramsal perspektiflerin analitik gözlüklerinden açıklanmaya ve çözümlenmeye çalışılır. Bu dersi okuyan öğrenciler Uluslararası İlişkilerde kuramsal yaklaşımları karşılaştırabilmeli ve aralarındaki benzerlikleri ve farklılıkları gösterebilmelidir.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Giriş: Uluslararası İlişkiler Kuramının Konusu, Kapsamı; Uluslararası İlişkiler Kuramına Tarihsel ve Entelektüel Bakış
 Hafta 2Uluslararası İlişkiler Kuramına Giriş: Kuram nedir? Neden kuramlara ihtiyaç duyarız? Uluslararası ilişkileri kuramsal düşünmek ve analiz etmek
 Hafta 3Uluslararası İlişkiler Kuramında `Birinci Büyük Tartışma?: İdealizm ve Realizm
 Hafta 4Uluslararası İlişkiler Kuramında Klasik Realizm
 Hafta 5Uluslararası İlişkiler Kuramında `İkinci Büyük Tartışma?: Gelenekselcilik / Tarih ve Davranışsalcılık / Bilim
 Hafta 6Uluslararası Toplum ve `İngiliz Okulu?
 Hafta 7Dünya Siyaseti Çalışmalarında Liberal Yaklaşımlar
 Hafta 8Uluslararası İlişkilerde Marksist Kuramlar
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Uluslararası İlişkiler Kuramında `Üçüncü Büyük Tartışma?: Paradigmalararası Tartışma, Neorealizm ve Neoliberalizm Tartışması
 Hafta 11Uluslararası İlişkiler Kuramında `Dördüncü Büyük Tartışma?: Pozitivizm ve Post-Pozivitizm, Rasyonalizm ve Konstrüktivizm
 Hafta 12Uluslararası İlişkiler Kuramında Sosyal İnşaacılık
 Hafta 13Alternatif Yaklaşımlar: Uluslararası İlişkiler Kuramında Feminizm, Postyapısalcılık ve Sömürge Sonrası Söylem
 Hafta 14Soğuk Savaş ve 11 Eylül Sonrası Uluslararası İlişkiler Kuramı
 Hafta 15Genel Değerlendirme ve Tekrar
 Hafta 16Final
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Paterson, M., Burchill, S., Donnelly, J., Linklater, A., Reus-Smit, C., True, J., Nardin, T., Devetak, R. (2013). Theories of International Relations. United Kingdom: Palgrave Macmillan.
 
İlave Kaynak
1John Baylis, Steve Smith, ve Patricia Owens, eds., The Globalization of World Politics (Oxford University Press, 2008).
2 Chris Brown with Kirsten Ainley, Understanding International Relations, third edition, (Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2005).
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 11/2021 1 50
Dönem sonu sınavı 16 1/2022 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 6 14 84
Arasınav için hazırlık 3 8 24
Arasınav 2 1 2
Dönem sonu sınavı için hazırlık 3 8 24
Dönem sonu sınavı 2 2 4
Diğer 1 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü180