|
INTR1003 | Political History - I | 3+0+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Göktuğ KIPRIZLI | Diğer Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr. Yücel Bulut | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencileri dünya düzeyinde devlet etkileşiminin tarihiyle tanıştırmak, uluslararası sistemdeki büyük güçlerin yükseliş ve düşüşlerini incelemek ve siyasi askeri ve diplomasi uygulamalarının tarihsel bir anlatımını sağlamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Öğrenci, siyasi ve diplomatik tarihteki önemli olay ve gelişmeleri tasvir eder ve karşılaştırır. | 1,6 | 1, | ÖK - 2 : | Öğrenci çağdaş gelişmeleri tarihsel bir perspektiften eleştirel bir şekilde yansıtır. | 1,6 | 1, | ÖK - 3 : | Öğrenci, uluslararası ilişkiler tarihindeki askeri, siyasi ve diplomatik ?devrimleri? değerlendirir ve değerlendirir. | 1,6 | 1, | ÖK - 4 : | Öğrenci, Batı ve Orta Avrupa'da 'reelpolitik'in ve ulus-devletlerin yükselen gücünün tarihsel gelişimini tanımlar. | 1,6 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders 17. yüzyıldan başlayarak İkinci Dünya Savaşı sonuna kadar dünya siyasi tarihine genel bir bakış sunacaktır. Dersin odak noktası Avrupa bölgesi ve büyük güçlerdir. Ders tarihteki belirli olayları vurgulayacaktır; Otuz Yıl Savaşları, Fransız Devrimi ve Napolyon Savaşları, Alman Birleşme Savaşları ve 20. yüzyılın iki dünya savaşı. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Siyasi tarihe giriş | | Hafta 2 | 1618'den 1660'a Otuz Yıl Savaşlarına Odaklanma | | Hafta 3 | Avrupa'nın Askeri ve Deniz Kuvvetlerinin Yükselişi | | Hafta 4 | 1763'ten 1814'e kadar Fransız Devrimi/Napolyon Savaşlarına Odaklanma | | Hafta 5 | Viyana Düzeni | | Hafta 6 | 1830 ve 1848 İhtilalleri | | Hafta 7 | Almanya'nın Birleşmesi Savaşları | | Hafta 8 | Arasınava Hazırlık | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Almanya'nın Birleşmesi | | Hafta 11 | Bismarck?ın Dünyası | | Hafta 12 | İtalya'nın Birleşmesi | | Hafta 13 | 1871'den 1918'e Birinci Dünya Savaşı'na Odaklanma | | Hafta 14 | Birinci Dünya Savaşı'nın Nedenleri | | Hafta 15 | Final Sınavına hazırlık | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Pilbeam, P. (2012). Themes in modern European history 1780-1830. Routledge. | | 2 | Waller, B. (Ed.). (2002). Themes in Modern European History 1830-1890. Routledge. | | 3 | Cook, C., & Stevenson, J. (2004). The Routledge companion to modern European history since 1763. Routledge. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/2023 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 6 | 14 | 84 | Arasınav için hazırlık | 4 | 7 | 28 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 4 | 24 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 180 |
|