|
SEH6000 | Doktora Tezi | 0+1+0 | AKTS:30 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Dilek BEYAZLI | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Cenap SANCAR, Prof. Dr. Yelda AYDIN TÜRK, Doç. Dr. Sanem ÖZEN TURAN, Doç. Dr. Aygün ERDOĞAN, Doç. Dr. Ersin TÜRK, Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YILMAZ BAYRAM, Dr. Öğr. Üyesi Şeyda BÜLBÜL ARIOĞLU, Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Hüseyin ERKAN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra gerçekleştirilen bağımsız araştırma çalışmalarına bağlı olarak ortaya konulması gereken bir özgün çalışmadır. Tez çalışması önceden belirlenmiş bir konuya yönelik olup bölümdeki bir akademisyen tarafından yönlendirilir. Danışmanlık gereği öğrencilere literatür ile ilgili bilgiler, uğraşılan konu ile ilgili çözüme uygun yönlendirme, araştırmada etik kurallar hakkında destek sağlanır. Nihai değerlendirme sınavı hazırlanan tezin değerlendirilmesi ile sözlü bir sınavdan oluşur. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bir araştırma çalışmasında takip edilmesi gereken etik kuralları ve bilimsel çalıntıdan nasıl uzak durulması gerektiğini kavrar | 11,12,14 | 2,5, | ÖK - 2 : | Bilimsel bir problemi verilen sınırlı bir zaman dilimi içinde uygun bilimsel yöntemleri uygulayarak çözebilir | 11,12,14 | 2,5, | ÖK - 3 : | Üzerinde çalışılan problemin çözümü için derlenen bilgilerin ve veri setleri ile ilgili yapılması gerekenleri bilir ve düşünceleri ve bulguları ikna edici bir yolla sunabilir | 11,12,14 | 2,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Öğrencilerin bilimsel olarak güçlü bir şekilde bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermesini, belirli bir zaman dilimi içinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve bulgularının ikna edici bir biçimde yayınlamasını sağlamaktır |
|
1 | Books and papers related to the subject being studied (Seminer konusu ile ilgili rapor ve makaleler) | | |
1 | Reference books containing information related to the subject being studied (Çalışılan konu ile ilgili referans bilgileri içeren kitap ve makaleler) | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Proje | 15 | | 1 | 50 | Sunum | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|