|
SEHL7250 | Planlamada Kırsal Alan Gelişmesi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Cenap SANCAR | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Kırsal yerleşmeler için planlama politikalarının geliştirilmesi | 9,11,12 | 3,6, | ÖK - 2 : | Sürdürülebilir kırsal kalkınma politikalarının kavranması | 9,11,12 | 1,3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Planlama sistemleri ve yaklaşımları, | | Hafta 2 | Arazi kullanım planlaması ve mekânsal planlama, | | Hafta 3 | Farklı ülkelerde kırsal alan planlaması | | Hafta 4 | Almanya ve Fransa?da mekânsal planlama, kırsal alan planlaması | | Hafta 5 | İngiltere ve Holanda?da mekânsal planlama, kırsal alan planlaması | | Hafta 6 | Farklı ülkelerde kırsal alan planlaması tartışmaları sunumları | | Hafta 7 | Farklı ülkelerde kırsal alan planlaması tartışmaları sunumları | | Hafta 8 | Türkiye?de planlamada mevzuatında kırsal alan, | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Türkiye?de planlamada mevzuatında kırsal alan, | | Hafta 11 | Mevcut planlama sisteminde kırsal alan sorunları | | Hafta 12 | Kırsal alanlara yönelik planlama yaklaşımları | | Hafta 13 | Kırsal alanlara yönelik planlama yaklaşımları | | Hafta 14 | Kırsal alan planlaması, uygulama | | Hafta 15 | Kırsal alan planlaması, uygulama | | Hafta 16 | final sınavı | | |
1 | Aydemir S. ve diğ., 2015. Koruma Odaklı Kırsal Alan Planlaması: Bir Model Önerisi, TÜBİTAK-KAMAG 1007 Projesi, KTÜ-SÜ, Trabzon | | |
1 | Greed C.H., 1999. Social Town Planning, Rootledge, ISBN 0-415-17240/41, USA | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 24/4/2023 | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 19/07/2023 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 14 | 3 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 14 | 5 | 70 | Arasınav için hazırlık | 8 | 2 | 16 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 10 | 4 | 40 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 4 | 8 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 180 |
|