|
SEHL7361 | Planning Fails | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Hüseyin ERKAN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Planlama pratiklerinde risk yönetimi, planlama süreçlerinin analizi, fayda maliyet analizi, mega-proje geliştirme süreçleri, örnek olay araştırması |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Örnek olay araştırması gerçekleştirebilir | 1,2,3,4 | 3,5, | ÖK - 2 : | Niteliksel araştırmalarda yoğun veri çözümlemesi yapabilir | 1,2,3,4 | 3,5, | ÖK - 3 : | Uluslararası literatürü ve planlama pratiklerini karşılaştırmalı olarak yorumlayabilir | 1,2,3,4 | 3,5, | ÖK - 4 : | Planlama sürecinden yapılaşma sürecine kadar işlemlerin usul ve esaslarını kavrayacak | 1,2,3,4 | 3,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Günümüzde birçok kentsel projenin yarım kaldığı, niyetlenilmemiş sonuçlarının ortaya çıktığı, olumsuz veya başarısız olarak değerlendirildiği örnekler dünya genelinde yaygınlaşmaktadır. Buna karşın bu tür projelerin tekil olarak yorumlandığı, kuramsal açıklamaların yetersiz kaldığı gözlenmektedir. Dersin amacı dünya genelindeki hatalı planlama pratiklerinden deneyim kazanmaktır. Öğrenciler sorunlu bir örnek olayı incelemek, planlama sürecini ve süreç içindeki hataları çözümlemek ve gerekçelerinin sunumunu yapmakla yükümlüdür. Derste proje ölçeği ve türü geniş bir yelpazede ele alınmaktadır. Küçük ölçekli projelerden mega-projelere ve altyapı projelerinden konut projelerine kadar tümü incelemeye konu edilebilir. |
|
1 | Flyvbjerg, Bent., Bruzelius, Nils., Rothengatter, Werner. 2003. Megaprojects and Risk. An Anatomy of Ambition. Cambridge. | | |
1 | Hall, Peter. 1982. Great Planning Disasters. University of California Press. | | 2 | Flyvbjerg, B. (1998) Rationality and power: Democracy in practice. (trans.) Steven Sampson. Chicago: University of Chicago Press. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 9 | 36 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 10 | 2 | 20 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 5 | 1 | 5 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 7 | 2 | 14 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 123 |
|