Türkçe | English
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
Web: http://www.ktu.edu.tr/ybs
Tel: +90 0462 0462 377 29 64
İİBF
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

YBS3014Sosyal Medya Pazarlaması3+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüYÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Uzaktan Eğitim
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Bilgen AKMERMER
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Öğrencilerin sosyal medya platformlarının yapısını ve işleyiş mekanizmalarını anlamalarını sağlamak. Sosyal medyanın pazarlama stratejilerindeki rolünü anlatmak ve bir işletmenin pazarlama stratejileri doğrultusunda sosyal medya kampanyaları oluşturma, yönetme ve istatistiksel olarak yorumlama becerilerini geliştirmek.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Sosyal medya platformları ve pazarlama alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla kullanabilir. Sistemi gereksinimlerini belirleyebilir, sosyal medya analizi yapabilir ve tasarımını gerçekleştirebilir. 1,3,5,8
ÖK - 2 : Sosyal medya pazarlama operasyonları yönetimi ve sistemi alanında temel yeterliliğe sahip olur. 1,3,5,8
ÖK - 3 : Projelerde sosyal medya uzmanı uzmanı olarak katkı yapabilir, sosyal medya projelerinde gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilir ve yenilikçi fikirler üretebilir.1,3,5,8
ÖK - 4 : sosyal moedya da içerik yönetim sürecini bilir sosyal medya platformlarını daha etkin, verimli ve memnuniyet verici şekilde kullanılabilir 1,3,5,8
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
1-Giriş ve Temel Kavramlar 1.1. Sosyal medyanın tanımı ve evrimi 1.2. Pazarlama tanımı ve evrimi 1.3. Geleneksel pazarlamadan dijital pazarlamaya yolculuk 1.4. Sosyal medya pazarlamasının temel yapıtaşları 1.5. Önemli sosyal medya platformlarının incelemesi 1.6. Sosyal medyanın işletmeler için avantajları ve dezavantajları 2- Hedef Kitle Analizi ve Strateji Oluşturma 2.1. Hedef kitle belirleme ve analizi 2.2. Sosyal medya stratejisi oluşturma 2.3. Hedef Kitleye yönelik İçerik planlama 3- Platform Stratejileri 3.1. Facebook pazarlama stratejileri 3.2. Instagram pazarlama stratejileri 3.3 Whats-up pazarlama stratejileri 3.4 Youtube pazarlama stratejileri 3.5. Diğer önemli sosyal medya platformları 3.6 Google Business 3.7 Google tarafından sunulan diğer hizmetler 4- İçerik Yönetimi ve Oluşturma 4.1. Etkili içerik stratejileri 4.2. Görsel içerik oluşturma 4.3. İçerik oluşturma platformalrının kullanımı (Canva-Mailchimp) 4.4. Reklam stratejileri ve Örnek Vakalar 5- İzleme ve Analiz 5.1. Sosyal medya performansını izleme araçları 5.2. KPI'lar ve başarı ölçütleri 5.3. Google Analitics ve diğer istatistiksel araçlar 6- Örnek Kampanya Analizleri ve Başarı Hikayeleri 6.1. Başarılı sosyal medya kampanya örnekleri 6.2. Sektörel örnekler ve uygulamalar
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 11-Giriş ve Temel Kavramlar 1.1. Sosyal medyanın tanımı ve evrimi 1.2. Pazarlama tanımı ve evrimi
 Hafta 21-Giriş ve Temel Kavramlar 1.3. Geleneksel pazarlamadan dijital pazarlamaya yolculuk 1.4. Sosyal medya pazarlamasının temel yapıtaşları
 Hafta 31-Giriş ve Temel Kavramlar 1.5. Önemli sosyal medya platformlarının incelemesi 1.6. Sosyal medyanın işletmeler için avantajları ve dezavantajları
 Hafta 42- Hedef Kitle Analizi ve Strateji Oluşturma 2.1. Hedef kitle belirleme ve analizi
 Hafta 52- Hedef Kitle Analizi ve Strateji Geliştirme 2.2. Sosyal medya stratejisi oluşturma
 Hafta 62- Hedef Kitle Analizi 2.3. Hedef Kitleye yönelik İçerik planlama
 Hafta 73- Platform Stratejileri 3.1. Facebook pazarlama stratejileri 3.2. Instagram pazarlama stratejileri
 Hafta 83- Platform Stratejileri 3.3 Whats-up pazarlama stratejileri 3.4 Youtube pazarlama stratejileri
 Hafta 93- Platform Stratejileri 3.5. Diğer önemli sosyal medya platformları 3.6 Google Business
 Hafta 103- Platform Stratejileri 3.7 Google tarafından sunulan diğer hizmetler
 Hafta 114- İçerik Yönetimi ve Oluşturma 4.1. Etkili içerik stratejileri 4.2. Görsel içerik oluşturma
 Hafta 124- İçerik Yönetimi ve Oluşturma 4.3. İçerik oluşturma platformalrının kullanımı (Canva-Mailchimp) 4.4. Reklam stratejileri ve Örnek Vakalar
 Hafta 135- İzleme ve Analiz 5.1. Sosyal medya performansını izleme araçları 5.2. KPI'lar ve başarı ölçütleri
 Hafta 145- İzleme ve Analiz 5.3. Google Analitics ve diğer istatistiksel araçlar
 Hafta 156- Örnek Kampanya Analizleri ve Başarı Hikayeleri 6.1. Başarılı sosyal medya kampanya örnekleri
 Hafta 166- Örnek Kampanya Analizleri ve Başarı Hikayeleri 6.2. Sektörel örnekler ve uygulamalar
 
Ders Kitabı / Malzemesi
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 04/2023 40 40
Dönem sonu sınavı 16 06/2023 50 60
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı