Türkçe | English
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
Web: http://www.ktu.edu.tr/ybs
Tel: +90 0462 0462 377 29 64
İİBF
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

YBS2012Dijital Pazarlama3+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüYÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Uzaktan Eğitim
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Hüseyin Sabri KURTULDU
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Pazarlamanın modern tarzda dijital yönlü uygulamalarını öğretmek ve bu konuda etraflıca bilgi vermektir.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Dijital pazarlama ile geleneksel pazarlama ayırımını yapabileceklerdir.1,3,5,81,
ÖK - 2 : Dijital pazarlamada kullanılan metriklere hakim olabileceklerdir.1,3,5,81,
ÖK - 3 : Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlaması hakkında geniş bir bilgiye sahip olabileceklerdir.1,3,5,81,
ÖK - 4 : Yeniden pazarlama, e-posta pazarlaması, sosyal medya reklamları ve içerik pazarlaması gibi kavramları içselleştirbileceklerdir.1,3,5,81,
ÖK - 5 : Dijital pazarlamada ölçümleme ve raporlama yapmayı öğrenebileceklerdir.1,3,5,81,
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Pazarlama dünyasında dijital araçlarla yapılabilecek pazarlama eylemlerini incelemek ve özellikle e-posta, sosyal medya pazarlaması, komisyonculuk, içerik pazarlaması ve görüntülü reklamlar üzerinden dijital yönlü pazarlama uygulamalarını gündeme taşımaktır.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Dijital Pazarlamanın tanımı ve Geleneksel pazarlamadan farkları
 Hafta 2Dijital pazarlamada metrikler
 Hafta 3Dijital pazarlama kanalları, dönüşüm hunisi , pazar bölümleme, hedefleme ve konumlandırma
 Hafta 4Arama motoru optimizasyonu
 Hafta 5Arama motoru pazarlaması
 Hafta 6Yeniden pazarlama
 Hafta 7E-Posta pazarlaması
 Hafta 8Sosyal medya reklamları
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Komisyonculuk
 Hafta 11İçerik pazarlaması
 Hafta 12Görüntülü reklamlar
 Hafta 13Video reklamlar
 Hafta 14Mobil pazarlama
 Hafta 15Ölçümleme ve raporlama
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Gökşin, Emre. 2018; Dijital Pazarlama Temelleri, Abaküs Yayınları, İstanbul
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 13/04/2022 0.5 50
Dönem sonu sınavı 16 29/05/2022 0.5 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı