|
YBS1004 | Algoritma ve Programlamaya Giriş | 2+1+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Muhammet BERİGEL | Diğer Öğretim Üyesi | DR. ÖĞR. ÜYESİ Muhammet BERİGEL, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bir problemin çözümü için gerekli ilke ve evreleri kavrayabilme, Bir problemin çözümü için gerekli algoritma ve akış şemalarını yapabilme,,Python programlama dilini kullanarak bir programlama dilinin yapısını anlayabilme ve kullanabilme,Algoritma ve akış şemaları hazırlanan problemlerin kod yazımını yapabilme, Değişkenler, kontrol deyimleri, döngüler,fonksiyonlar, dizgiler, alt programlar gibi kavramları anlayabilme ve kullanabilme.
|
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | algoritma tasarımı yapar, | 2,4,6 | | ÖK - 2 : | akış diyagramları oluşturur, | 2,4,6 | | ÖK - 3 : | akış diyagramları ile çalışır, | 2,4,6 | | ÖK - 4 : | bilgisayar programlama için gerekli altyapıya sahip olur, | 2,4,6 | | ÖK - 5 : | bir bilgisayar programındaki mantıksal hataları bulur. | 2,4,6 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Algoritmalar, akış diyagramları, yalancı kod, Python ile tanışma, Python program yapısı, Değerler, Değişkenler, Türler, Basit giriş/çıkış, Programlama deyimleri, Aritmetik ifadeler, Üstünlük sırası, Kontrol ifadeleri, Bool verisi, Fonksiyonlar, prosedürler, Arayüz kavramı, Kütüphaneleri kullanma, Basit grafik kütüphanesi, karakter ve dizgiler.
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Programlama nedir? Programlamaya karşılık algoritmalar, Programlamada temel kavramlar. | | Hafta 2 | Algoritmalar, akış diyagramları, yalancı kod, algoritma oluşturma, | | Hafta 3 | Python ile tanışma, Python programlama dilinin genel yapısı, python programlama geliştirme araçları | | Hafta 4 | Python program yapısı, Değerler, Değişkenler Türler Basit giriş/çıkış fonksiyonları, örnek uygulamalar | | Hafta 5 | Programlama deyimleri, Aritmetik ifadeler,matematiksel işlemlerde üstünlük sırası, matematiksel fonksiyonlar | | Hafta 6 | Kontrol ifadeleri, Boolean veri tipi, mantıksal ifadeler, koşul ifadeleri, örnek uygulamalar | | Hafta 7 | Fonksiyonlar, fonksiyonların bileşenleri, fonksiyon tanımlama, fonksiyon çağırma, | | Hafta 8 | Python kütüphaneleri, kütüphaneleri çağırma, kütüphaneleri kullanma | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Matematiksel fonksiyonlar, grafik fonksiyonlar | | Hafta 11 | Programlamada döngüsel işlemler, pythonda döngü ifadeleri ve kullanımı,örnek uygulamalar | | Hafta 12 | Programlamada döngüsel işlemler, pythonda döngü ifadeleri ve kullanımı,örnek uygulamalar | | Hafta 13 | Listeler, kümeler ve sözlükler, liste küme ve sözlük tanımlama ve kullanma | | Hafta 14 | Dosyalama İşlemleri, pythonda harici bir dosyaya ulaşma, dosyaya veri yazdırma ,silme ve okuma | | Hafta 15 | Hata ayıklama, hata düzeltme, | | Hafta 16 | dönem Sonu Sınavı | | |
1 | F.Vatansever(2017), Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin Yayıncılık ,13.Baskı,Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/04/2021 | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 5/06/2021 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 2 | 6 | 12 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı | 1 | 2 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 85 |
|