Türkçe | English
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
Web: http://www.ktu.edu.tr/ybs
Tel: +90 0462 0462 377 29 64
İİBF
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

YBS2007Grafik ve Canlandırma2+1+0AKTS:4
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüYÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 1 saat uygulama
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Muhammet BERİGEL
Diğer Öğretim ÜyesiDR. ÖĞR. ÜYESİ Ekrem BAHÇEKAPILI,
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Grafik ve animasyon ile ilgili temel kavramları öğrenmek 3 boyutlu bilgisayar modellerinin ve animasyonların nasıl yapıldığını ve tasarlandığını öğrenmek ve Blender programı kullanarak 3 boyutlu tasarım ve animasyonlar üretmek
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : 3 Boyutlu modelleme için gerekli olan tasarım becerilerine sahip olacaklar4,6
ÖK - 2 : 3 boyutlu tasarım için gerekli olan kavramları öğrenecekler4,6
ÖK - 3 : Blender yazılımını kullanarak 3 boyutlu animasyonlar oluşturabilecekler4,6
ÖK - 4 : Blender programı kullanarak animasyonlara fizik bileşenleri ekleyebilecekler.4,6
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Temel grafik kavramları, 3 boyutlu ortamları tanıma ve tanımlama, 3 boyutlu tasarım ortamlarını tanıma, 3 boyutlu tasarım araçlarını tanıma, Blender programının özelliklerini tanıma ve anlama, Blender da 3 boyutlu tasarım ve grafik oluşturma, Blender da animasyon oluşturma, Blender da fizik özelliklerini kullanma, Render alma
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Grafik ve canlandırma ile ilgili temel kavramlar.
 Hafta 2Grafik tasarımının temelleri, 2 ve 3 boyutlu grafik tasarımı
 Hafta 3Grafikte temel tasarım elemanları
 Hafta 4Grafikte temel tasarım elemanları
 Hafta 5Grafik tasarımının uygulama alanları
 Hafta 6Grafik sistemler, grafik geliştirme araçları
 Hafta 7Canlandırmaya giriş, canlandırma ile ilgili temel kavramlar
 Hafta 8Canlandırma ile etkileşim oluşturma
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Canlandırma ile etkileşim oluşturma
 Hafta 11Canlandırma ile programlama
 Hafta 12Canlandırma ile programlama
 Hafta 13Örnek canlandırma geliştirme süreci
 Hafta 14Örnek canlandırma geliştirme süreci
 Hafta 15Örnek canlandırma geliştirme süreci
 Hafta 16Final Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Z.A. Burma (2013) Grafik ve Animasyon, Seçkin Yayıncılık- Ankara
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Dönem sonu sınavı 15 08,02,2024 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 11 33
Sınıf dışı çalışma 4 8 32
Arasınav için hazırlık 4 2 8
Arasınav 1 1 1
Ödev 4 5 20
Dönem sonu sınavı için hazırlık 3 3 9
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü105