|
IPOL5019 | Az Gelişmiş Ülkeler ve Alternatif Politikalar | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İKTİSAT ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Metin BERBER | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders, az gelişmişlik sorunlarını anlamak ve bu sorunlarla başa çıkmak için alternatif politika yaklaşımlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, az gelişmiş ülkelerin ekonomik, sosyal ve politik yapılarını analiz ederek, bu ülkelerin karşılaştığı zorlukları ve potansiyel çözüm yollarını değerlendireceklerdir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Az gelişmiş ülkelerin ekonomik, sosyal ve politik yapılarını analiz ederek, bu ülkelerin karşılaştığı zorlukları tanımlayabilme becerisi elde eder. | 1,3,5,6 | 1,3, | ÖK - 2 : | Alternatif politika yaklaşımlarını kullanarak az gelişmişlik sorunlarına yönelik çözüm stratejileri geliştirebilir. | 1,3,5,6 | 1,3, | ÖK - 3 : | Sürdürülebilir kalkınma ve yerel kapasitelerin güçlendirilmesi gibi temel ilkelere dayanan politika stratejilerini uygulama becerisine sahip olur. | 1,3,5,6 | 1,3, | ÖK - 4 : | Az gelişmiş ülkelerle uluslararası işbirliği ve yardımın rolünü değerlendirebilir ve etkili küresel kalkınma politikaları tasarlama yeteneği kazanır. | 1,3,5,6 | 1,3, | ÖK - 5 : | Yerel yönetimlerin ve ulusal politikaların az gelişmişlikle mücadeledeki rolünü anlar ve politika oluşturma süreçlerine katılım sağlayabilir. | 1,3,5,6 | 1,3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Az gelişmiş ülkeler ve alternatif politikalar alanında seçilmiş konular |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Az Gelişmişlik Kavramı ve Özellikleri | | Hafta 2 | Az Gelişmiş Ülkelerin Tarihsel Arka Planı | | Hafta 3 | Az Gelişmiş Ülkelerin Sosyal ve Ekonomik Profili, Öğrenci Sunumları | | Hafta 4 | Az Gelişmişlik Teorileri ve Yaklaşımları | | Hafta 5 | Yoksulluk ve Gelir Dağılımı Problemleri, Öğrenci Sunumları | | Hafta 6 | Nüfus Dinamikleri ve Kalkınma | | Hafta 7 | Sermaye Birikimi, Yatırım ve Teknolojik Gelişme, Öğrenci Sunumları | | Hafta 8 | Ara Sınav | | Hafta 9 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevre Politikaları | | Hafta 10 | Ekonomik Kalkınmanın Finansmanı: İç ve Dış Kaynaklar, Öğrenci Sunumları | | Hafta 11 | Kalkınma Stratejileri ve Politikaları | | Hafta 12 | Küreselleşme ve Az Gelişmiş Ülkeler, Öğrenci Sunumları | | Hafta 13 | Küresel Ticaret ve Kalkınma | | Hafta 14 | Küresel Ticaret ve Kalkınma, Öğrenci Sunumları | | Hafta 15 | Değerlendirme ve Tartışma | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Chang, Ha-Joon ve Ilene Grabel. 2005; Kalkınma Yeniden Alternatif İktisat Politikaları Elkitabı, İmge Kitabevi Yayınları. | | 2 | Berber, Metin. 2009; İktisadi Büyüme ve Kalkınma, Ekin Basım Yayın Dağıtım. | | 3 | Ed. Kar, Muhsin ve Sami Taban. 2005; İktisadi Kalkınmada Sosyal, Kültürel ve Siyasal Faktörler, Ekin Basım Yayın Dağıtım. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 11/2024 | 2 | 30 | Ödev | 12 | 12/2024 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/2025 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 12 | 4 | 48 | Ödev | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|