|
IPOL5006 | Parasal Analiz - II | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İKTİSAT ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ezgi BADAY YILDIZ | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Haydar Akyazı | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilerin lisansüstü düzeyindeki parasal konularını anlayabilme ve analiz edebilme yeteneklerini geliştirmektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | lisansüstü düzeydeki parasal konularda bilgi edineceklerdir.
| 2,5 | 1,5, | ÖK - 2 : | yüksek lisans öğrencilerinin para politikası ve mali piyasaların teoride ve uygulamada birlikte nasıl çalıştığını kavrayacaklardır. | 2,5 | 1,5, | ÖK - 3 : | merkez bankalarının kendi para politikası şartlarına uygun biçimde seçmek durumunda kaldığı amaçlar,araçlar ve hedefler gibi temel politika uygulamalarını öğreneceklerdir. | 2,5 | 1,5, | ÖK - 4 : | faiz oranlarının temel belirleyicileri; para arzı ve talebi teorilerinin işleyişi; merkez bankalarının para politikası uygulamaları ve tecrübelerini öğreneceklerdir. | 2,5 | 1,5, | ÖK - 5 : | para politikası uygulayıcıları için uygulanabilir bir model ortaya koyayabileceklerdir. | 2,5 | 1,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Merkez bankası bilançosu, parasal stratejiler ve ülke uygulamaları, döviz kuru hedeflemesi ve para kurulu, : parasal hedefleme, enflasyon hedeflemesi, Türkiye?de uygulanan kur ve para politikaları. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Para talebi teorileri (Neo-klasik Miktar Teorisi'nin Fisher ve Cambridge yorumu).
| | Hafta 2 | Modern miktar teorisi (Neo-klasik Okulun Chicago yaklaşımı) ve Keynesyen para talebi teorisi.
| | Hafta 3 | Para politikasının genel yapısı, amaçları ve araçları.
| | Hafta 4 | Merkez bankası bilançosu | | Hafta 5 | Avrupa merkez bankaları sistemi | | Hafta 6 | Federal rezerv bank sistemi | | Hafta 7 | Optimum para alanı | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Parasal krizler | | Hafta 10 | Parasal stratejiler ve ülke uygulamaları | | Hafta 11 | Döviz kuru hedeflemesi, para kurulu ve parasal hedefleme | | Hafta 12 | Enflasyon hedeflemesi, kısa sınav | | Hafta 13 | 1923'ten günümüze Türkiye'de para politikası uygulamaları.
| | Hafta 14 | Para ve maliye politikası, reel ve parasal kesimler ve IS-LM analizi, para ve maliye politikalarının etkinsizliği sorunu (tam dışlama).
| | Hafta 15 | Makroekonomik genel denge analizi: Değişik iktisat ekollerine göre aktarma mekanizması Keynesyen ve Klasik sistemde genel denge analizi).
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Mishkin, F.S. ; 2011; Para Bankacılık ve Finansal Piyasalar Iktisadı, Akademi Yayıncılık (Sekizinci Baskıdan Çeviri)
| | 2 | Özatay, F; 2015; Parasal İktisat Kuram ve Politika, Efil Yayınevi | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 04/2024 | 2 | 30 | Sunum | 12 | 05/2024 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/2024 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 9 | 14 | 126 | Arasınav için hazırlık | 10 | 2 | 20 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 3 | 1 | 3 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 15 | 2 | 30 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|