|
IGUI5006 | International Financial Cries | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İKTİSAT ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Ayça SARIALİOĞLU HAYALİ | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Uluslararası Finansal Krizler olgusunun hem kavramsal çerçeve, hem kriz teorileri hem de dünya genelinde yaşanan krizler bağlamında öğrenilmesine ve öğrencilerin yaşanmış krizler bağlamında krizlere giden süreçte neler yaşandığının ve hangi krizin hangi kriz teorisiyle açıklanabileceğinin değerlendirmesini yada tartışmasını nedenleriyle birlikte yapabilmesine yardımcı olmaktır. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Finansal Krizlerin ne demek olduğunu ve diğer kriz türlerinden nasıl farklılaştığını ifade edebilecektir.
| 2,5,6,9 | 1,3,5,6, | PK - 2 : | Finansal Krizlerin kendi içindeki ayrımlarını tanımlayabilecektir.
| 2,5,6,9 | 1,3,5,6 | PK - 3 : | Finansal Krizlerin nedenlerini ve süreçlerini açıklayan teorik modellerin ne anlattığını kavrayabilecektir.
| 2,5,6,9 | 1,3,5,6, | PK - 4 : | Finansal Krizlerin nedenlerini ve süreçlerini açıklayan teorik modellerin birbirinden nasıl farklılaştığını bilebilecektir.
| 2,5,6,9 | 1,3,5,6 | PK - 5 : | Teorik modellerin yaşanan krizleri ne ölçüde açıklayabildiğini değerlendirebilecektir.
| 2,5,6,9 | 1,3,5,6 | PK - 6 : | Dünya genelinde yaşanan krizleri ülke bazında inceleyebilecektir. | 2,5,6,9 | 1,3,5,6 | PK - 7 : | Hangi krizin hangi kriz teorisiyle açıklanabileceğinin değerlendirmesini yada tartışmasını nedenleriyle birlikte yapabilecektir. | 2,5,6,9 | 1,3,5,6 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Uluslararası Finansal Krizlerin tanımlanması, sınıflandırması, kriz teorileri kapsamında Birinci, İkinci ve Üçüncü Nesil Kriz Modellerinin açıklanması, dünya genelinde yaşanmış krizlerin ele alınması, bu kapsamda 1992 Avrupa Döviz Kuru Mekanizması (ERM) Krizi, 1994 Meksika Krizi, 1994 Türkiye Krizi, 1997 Asya Krizi, 1998 Rusya Krizi, 1999 Brezilya Krizi, 2000-2001 Türkiye Krizleri, 2002 Arjantin Krizi ve 2008 Küresel Finansal Krizinin hem olgusal olarak hem de kriz teorileri çerçevesinde ele alınması. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Uluslararası Finansal Krizler olgusu, sınıflandırması, kavramsal çerçeve | | Hafta 2 | Uluslararası Finansal Krizler olgusu, sınıflandırması, kavramsal çerçeve | | Hafta 3 | Kriz Teorilerine Giriş
| | Hafta 4 | Birinci Nesil Kriz Modelleri | | Hafta 5 | İkinci Nesil Kriz Modelleri
| | Hafta 6 | Üçüncü Nesil Kriz Modelleri- Genel | | Hafta 7 | Third Generation Models of Crisis-Classified | | Hafta 8 | Üçüncü Nesil Kriz Modelleri- Sınıflandırılmış | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Üçüncü Nesil Kriz Modelleri- Sınıflandırılmış | | Hafta 11 | 1992 Avrupa Döviz Kuru Mekanizması (ERM) Krizi, 1994 Meksika Krizi | | Hafta 12 | 1994 Türkiye Krizi, 1997 Asya Krizi | | Hafta 13 | 1998 Rusya Krizi, 1999 Brezilya Krizi | | Hafta 14 | 2000-2001 Türkiye Krizleri | | Hafta 15 | 2002 Arjantin Krizi, 2008 Küresel Finansal | | Hafta 16 | Ödev Teslimi ve Dersin Değerlendirilmesi | | |
1 | Derste verilen ilgili makale ve çalışmalar | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 04/2024 | 2 | 30 | Sunum | 11 12 13 14 15 | 05/2024 | 3 3 3 3 3 | 20 | Ödev | 16 | 06/2024 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 20 | 1 | 20 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 3 | 5 | 15 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 16 | 2 | 32 | Dönem sonu sınavı | 0 | 0 | 0 | Diğer 1 | 2 | 1 | 2 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|