|
GMM3017 | Bilgisayar Destekli Katı Modelleme | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Hasan ÖLMEZ | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Cemalettin AYGÜN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | CAD yazılımı ile uygulamalar yaptırmak, Katı modelleme teknikleri ile makine sistemleri tasarlatmak, Gemi makine sistemlerinin ve elemanlarının üç boyutlu çizimlerini yaptırmak, Katı modellerde animasyon tekniklerini öğretmek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Öğrenciler Makine tasarımının mühendislikteki önemini hakkında sahibi olur. | 3,5 | | ÖK - 2 : | Öğrenciler Bir işlevi yerine getirecek bir makine ve/veya sistem için tasarım giriş parametrelerini belirler. | 3,5 | | ÖK - 3 : | Farklı derslerde edinilen bilgileri kullanarak belirli bir amaca yönelik bir makine ve/veya sistemi hakkında | 3,5 | | ÖK - 4 : | Takım çalışması ve aktif katılım becerisi hakkında bilgi kazanır. | 3,5 | | ÖK - 5 : | Proje hazırlama hakkında yetenek kazanır. | 3,5 | | ÖK - 6 : | Maliyet analizi yapar ve alternatif tasarımları karşılaştırır. | 3,5 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Blok katı modelleri çizmek. Kesit katı modellemesi yapmak. Boru devreleri katı modelleri çizmek. Montaj ve patlatılmış demontaj katı modelleri oluşturmak. Katı modellerde animasyonlar geliştirmek. Makine tasarımının esasları, kavram geliştirme ve inovasyon, tasarım giriş parametrelerinin belirlenmesi, tasarımın gerçekleştirilmesinde kullanılacak temel bilgilerin (Termodinamik, Isı Geçişi, Akışkanlar Mekaniği, Malzeme, Mukavemet, Makine Elemanları, 3D CAD) gözden geçirilmesi, tasarımın yapılması ve katı modelin/imalat resimlerinin hazırlanması, maliyet (ekonomik) analizin yapılması, proje raporunun hazırlanması, proje sunumunun (Powerpoint) hazırlanması.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Katı modelleme ve CAD sistemlerine giriş | | Hafta 2 | Parça modelleme ve uygulamalar | | Hafta 3 | Montaj modelleme ve uygulamalar
| | Hafta 4 | Animasyon komutları
| | Hafta 5 | Uygulamalar
| | Hafta 6 | Makine tasarımının esasları
| | Hafta 7 | Kavram geliştirme ve inovasyon
| | Hafta 8 | Tasarım giriş parametrelerinin belirlenmesi
| | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Tasarımda kullanılacak temel bilgilerin gözden geçirilmesi
| | Hafta 11 | Tasarımın süreci ve 3D CAD
| | Hafta 12 | Tasarımın süreci ve 3D CAD
| | Hafta 13 | Tasarımın süreci ve 3D CAD
| | Hafta 14 | Maliyet (ekonomik) analizin yapılması
| | Hafta 15 | Uygulamalar
| | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Introduction to Engineering Drawing: The Foundations of Engineering Design and Computer Aided Drafting, W.J. Luzadder, J.M. Duff
Diğer Kaynaklar | | 2 | Olmez, H. Ders Notları, 2020. | | |
1 | Autocad Kullanıcı Manuel ve Örnek Uygulamalar, 2020. | | 2 | Rhinoceros Kullanıcı Manuel ve Örnek Uygulamalar, 2017. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 15/11/2023 | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 04/01/2024 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 14 | 2 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 14 | 1 | 14 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 1 | 2 | 2 | Arasınav | 1 | 2 | 2 | Uygulama | 4 | 2 | 8 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 1 | 2 | 2 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 2 | 2 | Dönem sonu sınavı | 1 | 2 | 2 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 60 |
|