|
FZY5003 | Merk.Sin.Sist.Fizyolojisi - I | 2+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Derste merkezi sinir sistemi fonksiyonlarının öğretilmesi amaçlandı. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Sinir sisteminin bölümlerini tanımlayabilecek
| 1,2,3 | 1,3 | PK - 2 : | Sinir sistemi bölümlerinin fonksiyonlarını açıklayabilecek
| 1,2,3 | 1,3 | PK - 3 : | Sinir fizyolojisini özetleyebilecek | 1,2,3 | 1,3 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Santral sinir sistemi fizyolojisine giriş
Temel beyin yapıları ve birbirleriyle ilişkileri
Medulla spinalis fizyolojisi
Somatik duysal sistem
Motor sistem
Motor ve duysal sinir sistemi birbirleriyle ilişkisi
İstemli hareket devreleri
Retiküler formasyon |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Santral sinir sistemi fizyolojisine giriş
| | Hafta 2 | Santral sinir sistemi fizyolojisine giriş
| | Hafta 3 | Temel beyin yapıları ve birbirleriyle ilişkileri
| | Hafta 4 | Temel beyin yapıları ve birbirleriyle ilişkileri
| | Hafta 5 | Medulla spinalis fizyolojisi
| | Hafta 6 | Spinal cord physiology
| | Hafta 7 | Somatik duysal sistem
| | Hafta 8 | Ara sınav | | Hafta 9 | Motor sistem
| | Hafta 10 | Motor sistem
| | Hafta 11 | Motor ve duysal sinir sistemi birbirleriyle ilişkisi
| | Hafta 12 | Motor ve duysal sinir sistemi birbirleriyle ilişkisi
| | Hafta 13 | İstemli hareket devreleri
| | Hafta 14 | İstemli hareket devreleri
| | Hafta 15 | Retiküler formasyon
| | Hafta 16 | Yıl sonu sınavı | | |
1 | Purves, D. et al. 2008; Neuroscience (4th ed.), Sinauer Associates, Inc. Sunderland, MA. | | |
1 | Berne, R.M. and Levy, M.N. 2000; Principles of Physiology (3rd ed.), Mosby, St. Louis. | | 2 | Ganong, W.F. 2005; Review of Medical Physiology (22th ed.), USA: The McGraw-Hill Companies, USA. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 2 | 30 | Ödev | 12 | | 10 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 20 | 1 | 20 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 20 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 128 |
|