Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / SOSYOLOJİ ANABİLİM DALI
SOSYOLOJİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/sosyoloji
Tel: +90 0462 3773425
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / SOSYOLOJİ ANABİLİM DALI / SOSYOLOJİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

SOS5570Sociology of Edication3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüSOSYOLOJİ ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu derste, sosyolojik bakış açısından sosyal bir kurum olan eğitimin etkisini incelenecektir. Bu bağlamda, dersin amacı eğitimin toplum yapı ve toplumsal yapıdaki diğer kurumlar arasındaki ilişkisini ortaya koymaktır.
 
Program KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
PK - 1 : Türkiye’de eğitim sosyal ve tarihi temellerini anlar
PK - 2 : Eğitimin/okulların işlevleri ve yapısını analiz edebilir
PK - 3 : Eğitim sosyolojisi perspektifinden eğitimin eleştirel kaynakçasını değerlendirebilir
PK - 4 : Eğitim sosyolojisiyle ilgili devam eden tartışmaları özetleyebilir
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Derse eğitim sosyolojisinin tanımı ve tarihsel süreçteki arka planı verilerek başlanacaktır. Türkiye’de eğitimin tarihsel ve kültürel temelleri sunulduktan sonra, eğitim sosyolojisinde öne çıkan temel kuramlara Yer verilecektir. Eğitim sosyolojisinin sorunsal alanları; eşitsizlik, eğitimde ırk, sınıf ve cinsiyet dinamikleri, standartlaştırılmış testler, okul seçimi ve yüksek öğrenim gibi önemli konuları incelenecektir. Son olarak, eğitimde güncel yaklaşımlar/gelişmeler ile öne çıkan bazı düşünürlerin fikirleri tanıtılacaktır.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Eğitim sosyolojisi nedir? Eğitim sosyolojisinin ortaya çıkışı ve gelişimi
 Hafta 2Türk Eğitim Reformlarının sosyo-kültürel kökenleri; Geç Osmanlı İmparatorluğu?nun İdeolojik Kökenleri (1908-1930)
 Hafta 3Türkiye?de eğitim sistemi
 Hafta 4Eğitim Sosyolojisi Kuramları
 Hafta 5Eğitim Sosyolojisi Kuramları
 Hafta 6Eğitim Sosyolojisinin Sorunsal Alanları Eğitim ve sosyal değişme/ eğitimde eşitsizlik
 Hafta 7Eğitim Sosyolojisinin Sorunsal Alanları Eğitim ve sosyal hareketlilik/ eğitim sosyal tabakalaşma/ eğitim, ekonomi, sınıf/ eğitim ve sosyal yapı-sosyal kurumlar
 Hafta 8Eğitim Sosyolojisindeki Güncel Yenilikler/Gelişmeler İnsan Hakları ve Vatandaşlık
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Demokrasi, Eğitim ve Çok kültürlülük
 Hafta 11İdeoloji ve Eğitim İlişkisi
 Hafta 12Avrupa ülkeleri eğitim sistemlerinden örnekler
 Hafta 13Uzakdoğu ülkeleri eğitim sistemlerinden örnekler
 Hafta 14Türk eğitim sistemi ile diğer ülke eğitim sistemlerinin karşılaştırılması
 Hafta 15Değerlendirme
 Hafta 16Final
 
Ders Kitabı / Malzemesi
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 08/04/2017 30
Ödev 12 20
Dönem sonu sınavı 16 06/06/2017 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 8 14 112
Arasınav için hazırlık 15 2 30
Arasınav 2 1 2
Ödev 7 2 14
Dönem sonu sınavı için hazırlık 3 1 3
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Diğer 1 10 2 20
Toplam Çalışma Yükü225