|
SOS5570 | Sociology of Edication | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | SOSYOLOJİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu derste, sosyolojik bakış açısından sosyal bir kurum olan eğitimin etkisini incelenecektir. Bu bağlamda, dersin amacı eğitimin toplum yapı ve toplumsal yapıdaki diğer kurumlar arasındaki ilişkisini ortaya koymaktır. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Türkiyede eğitim sosyal ve tarihi temellerini anlar | | | PK - 2 : | Eğitimin/okulların işlevleri ve yapısını analiz edebilir | | | PK - 3 : | Eğitim sosyolojisi perspektifinden eğitimin eleştirel kaynakçasını değerlendirebilir | | | PK - 4 : | Eğitim sosyolojisiyle ilgili devam eden tartışmaları özetleyebilir | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Derse eğitim sosyolojisinin tanımı ve tarihsel süreçteki arka planı verilerek başlanacaktır. Türkiyede eğitimin tarihsel ve kültürel temelleri sunulduktan sonra, eğitim sosyolojisinde öne çıkan temel kuramlara Yer verilecektir. Eğitim sosyolojisinin sorunsal alanları; eşitsizlik, eğitimde ırk, sınıf ve cinsiyet dinamikleri, standartlaştırılmış testler, okul seçimi ve yüksek öğrenim gibi önemli konuları incelenecektir. Son olarak, eğitimde güncel yaklaşımlar/gelişmeler ile öne çıkan bazı düşünürlerin fikirleri tanıtılacaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Eğitim sosyolojisi nedir? Eğitim sosyolojisinin ortaya çıkışı ve gelişimi | | Hafta 2 | Türk Eğitim Reformlarının sosyo-kültürel kökenleri; Geç Osmanlı İmparatorluğu?nun İdeolojik Kökenleri (1908-1930) | | Hafta 3 | Türkiye?de eğitim sistemi | | Hafta 4 | Eğitim Sosyolojisi Kuramları | | Hafta 5 | Eğitim Sosyolojisi Kuramları | | Hafta 6 | Eğitim Sosyolojisinin Sorunsal Alanları
Eğitim ve sosyal değişme/ eğitimde eşitsizlik
| | Hafta 7 | Eğitim Sosyolojisinin Sorunsal Alanları
Eğitim ve sosyal hareketlilik/ eğitim sosyal tabakalaşma/ eğitim, ekonomi, sınıf/ eğitim ve sosyal yapı-sosyal kurumlar
| | Hafta 8 | Eğitim Sosyolojisindeki Güncel Yenilikler/Gelişmeler
İnsan Hakları ve Vatandaşlık
| | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Demokrasi, Eğitim ve Çok kültürlülük | | Hafta 11 | İdeoloji ve Eğitim İlişkisi | | Hafta 12 | Avrupa ülkeleri eğitim sistemlerinden örnekler | | Hafta 13 | Uzakdoğu ülkeleri eğitim sistemlerinden örnekler | | Hafta 14 | Türk eğitim sistemi ile diğer ülke eğitim sistemlerinin karşılaştırılması | | Hafta 15 | Değerlendirme | | Hafta 16 | Final | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 08/04/2017 | | 30 | Ödev | 12 | | | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/06/2017 | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 15 | 2 | 30 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 7 | 2 | 14 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 1 | 3 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 10 | 2 | 20 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|