|
SOS5070 | Medya ve İletişim Sosyolojisi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | SOSYOLOJİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yrd.Doç.Dr. Leyla AYDEMİR | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Çağdaş dünyada sosyalleşmesine, siyasete, hatta toplum inşasına etkisi bakımından kitle medyasının ve iletişimin rolü, gücünün yorumlanması. Kökleri Amerikan ampirik ekolüyle Frankfurt Okulu?nun kimi zaman kesişen tezlerine, Habermas ve Habermas sonrası kamusal alan kuramlarına, etkileşimciliğe, yapısalcı kuramlara, kültürel çalışmalara uzanan iletişim sosyolojisi açısından değerlendirilmesi. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Medya ve iletişime yönelik başlıca kavramlarını öğrenir. | | | PK - 2 : | Medya ve iletişime yönelik başlıca kavramlarını öğrenir. | | | PK - 3 : | Medya sosyolojisinin küreselleşen dünyadaki etkilerini kavrayabilme yetkinliği edinir. | | | PK - 4 : | Medya iletişim araçlarının güncel uygulamalarını analiz edebilme yeteneği edinir. | | | PK - 5 : | Medyanın etkilerine yönelik belli başlı tartışmaları yorumlayabilme yeteneği edinir. | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Medya ve iletişim etkilerini sosyolojik bağlam içerisinde Türk sosyoloji tarihinde önemli yere sahip sosyologların fikir çalışmalarının incelenmesi ve eleştirilmesini içerir. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Medya ve İletişim Kaynakları | | Hafta 2 | İletişim Anlam ve İşaretler | | Hafta 3 | Medya ve Modern Toplumların Ortaya Çıkışı | | Hafta 4 | Toplumsallaşma ve İletişim | | Hafta 5 | Bilgi Toplumu | | Hafta 6 | İletişimin Küreselleşmesi | | Hafta 7 | Medyada Kodlar ve İmleme Süreci | | Hafta 8 | Tarihsel süreçte Kitle İletişimi | | Hafta 9 | Dönem içi Sınavı | | Hafta 10 | İletişim Kuramları | | Hafta 11 | Türkiye?de Medya ve İletişim Çalışmaları | | Hafta 12 | Dünyada Medya ve İletişim Çalışmaları | | Hafta 13 | Kültür, Medya ve Toplum Etkileşimi | | Hafta 14 | Türk Sosyologları ve Medya İletişime Yönelik Fikir Çalışmaları | | Hafta 15 | Tartışma ve Dönemin Değerlendirilmesi | | Hafta 16 | Dönem sonu Sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 45 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 45 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 2 | 2 | 4 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 2 | 4 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 2 | 14 | 28 | Diğer 2 | 2 | 14 | 28 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|