|
SOS5040 | Modernite Sosyolojisi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | SOSYOLOJİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Serdal FİDAN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, modernleşme olgusunu, süreç, ilke ve kurumlarıyla izah etmek ve bu olgunun Batı deneyiminin Türkiye?ye yansımalarını açıklamaktır. Bu amaç doğrultusunda modernleşmeyle birlikte toplumda yaşanan değişim ve dönüşümlerin incelenecektir. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Modernlikle ilgili temel kavramları açıklayabilir ve ilgili kaynaklara hâkim olur.
| | | PK - 2 : | Modernlikle birlikte toplumda yaşanan değişimlerin sosyolojik analizlerini yapabilir. | | | PK - 3 : | Modern öncesi toplum ile modernlik sonrası toplumların karşılaştırmasını yapabilir.
| | | PK - 4 : | Modernlik kuramcılarının fikirlerini kavrar ve açıklar.
| | | PK - 5 : | Günümüz dünyasında modernleşmenin konumunu kavrar | | | PK - 6 : | Alternatif modernlikler ve Türk modernleşmesi tartışmalarını kavrar | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu derste, modern öncesi ve modern toplum karşılaştırması, modernleşme ve modernizmin temel süreç ve ilkeleri, modernlik dorumu, modern dönemde yaşanan toplumsal dönüşümler, modernlik kuramcıları, modernliğin kurumsal boyutları, risk toplumu, alternatif modernlikler ile Modernliğin eleştirisi tartışılmaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Modernleşme, modernizm ve modernliğin tarihsel arkaplanı
| | Hafta 2 | Modernliğin ilke ve kurumları | | Hafta 3 | Modernliğin politik boyutları | | Hafta 4 | Modernliğin ekonomik boyutları | | Hafta 5 | Modernliğin sosyal ve kültürel boyutları
| | Hafta 6 | Klasik Sosyoloji ve modernlik analizi: Weber, Marx, Simmel ve Durkheim | | Hafta 7 | Modernite kuramcıları: Giddens | | Hafta 8 | Modernite kuramcıları: Touraine | | Hafta 9 | Ara sınav
| | Hafta 10 | Modernite kuramcıları: Habermas | | Hafta 11 | Modernite kuramcıları: Bauman | | Hafta 12 | Modernite kuramcıları: Beck | | Hafta 13 | Modernite kuramcıları: Wagner | | Hafta 14 | Alternatif Modernlik tartışmaları ve Türkiye
| | Hafta 15 | Modernliğin eleştirisi ve Postmodernlik Tartışmaları | | Hafta 16 | Dönem sonu Sınavı | | |
1 | Wagner, P. 2014; Deneyim ve Yorum Olarak Modernlik: Modernliğin Yeni Sosyolojisi, PEGEM Akademi , Ankara | | 2 | Touraine, A. 1994; Modernliğin Eleştirisi, Çev. Hülya Tufan,Yapı Kredi Y., İstanbul | | 3 | Giddens, A. 2012; Modernliğin Sonuçları, Ayrıntı Yayınları, İstanbul | | 4 | Beck, U. 2014; Risk Toplumu: Başka Bir Modernliğe Doğru, İthaki, İstanbul | | 5 | Bauman, Z. 2019; Akışkan Modernite, Can Yayınları, İstanbul | | 6 | Kaya, İ. 2006; Sosyal teori ve Geç Modernlikler, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara | | 7 | Berman, M. 2013; Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor, İletişim, İstanbul | | |
1 | Davison, A. 2002; Türkiye'de Sekülarizm ve Modernlik, İletişim, İstanbul | | 2 | Kumar, K. 1999; Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları, Dost Kitabevi, Ankara | | 3 | Habermas, J. 1987; The Philosophical Discourse of Modernity, Polity Press, Cambridge | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/10/2017 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 15/01/2018 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 15 | 2 | 30 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 7 | 1 | 7 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 15 | 2 | 30 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|