|
ULS5915 | Balkanlarda Siyaset | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ayça EMİNOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. İsmail Köse | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilerin Balkanlardaki siyasi gelişmeleri Balkanların jeopolitik durumuna, Balkan ülkelerindeki etnik ve ulusal ayrılıklara, bölgenin tarihsel arka planına, 1990 lardaki Balkan savaşlarına ve çatışma sonrası süreçlere odaklanarak analiz edebilmeleri için bir temel oluşturmayı sağlamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bölgesel analizde bulunabilir. | 2,6 | 5, | ÖK - 2 : | Yakın çevresi ile ilgili geniş bilgi sahibi olur. | 2,6 | 5, | ÖK - 3 : | Ekonomik ve siyasi çerçevede çalışmalarını ileri düzeye taşıyabilir. | 2,6 | 5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders Soğuk Savaş'ın bitişinden sonra Balkanlar coğrafyasında meydana gelen değişimleri, bölgenin kendine has özellikleri de gözönüne alınarak incelemeyi amaçlamaktadır. Derste Arnavutluk, Yunanistan, Bulgaristan, Romanya ile birlikte Yugoslavya'nın dağılması ile ortaya çıkan devletlerin (Slovenya, Hırvatistan, Bosna-Hersek, Makedonya, Sırbistan, Karadağ ve Kosova) siyasi, etnik, ekonomik ve sosyal yapısı, birbirleri ile ve Avrupa Birliği ile ilişkileri ele alınmaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş | | Hafta 2 | Kavramsal Çerçeve (İsimlendirme Meselesi ve Kimlik Oluşumu) | | Hafta 3 | Ülkeler: Coğrafya, Kültür ve Etnik Yapı | | Hafta 4 | Tarih (Geçmişten Günümüze Balkanlar)
| | Hafta 5 | İdeoloijk ve Siyasal Yapı: Muhafazakar ve Sol Partiler | | Hafta 6 | İdeoloijk ve Siyasal Yapı: Milliyetçi ve Marjinal Partiler | | Hafta 7 | Yugoslavya'nın Dağılma Süreci | | Hafta 8 | Balkanlardaki Sorunlara Avrupa Birliği'nin Getirdiği Çözümler | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 11 | Balkan Ülkelerinin Dış Politikaları: Yeni Devletler | | Hafta 12 | Balkan Ülkelerinin Dış Politikaları: Yeni Devletler-II | | Hafta 13 | Balkan Ülkelerinin Dış Politikaları: Eski Devletler | | Hafta 14 | Küresel Aktörler ve Balkanlar: AB ve ABD | | Hafta 15 | Küresel Aktörler ve Balkanlar: Rusya ve Çin | | Hafta 16 | Dönemsonu Sınavı | | |
1 | Ferdinand Sghevill, A History of the Balkans From the Earliest Times to the Present Day, Dorset Press, New York 1991. | | 2 | Robert Bideleux and Ian Jeffries, The Balkans: A Post-Communist History, London-New York: Routledge, 2007 | | |
1 | Tom Gallagher, The Balkans in the New Millennium: In the Shadow of War and Peace, Routledge Press, New York, 2005 | | 2 | Mark Mazower, The Balkans From the End of the Byzantium to the Present Day, Phoenix Press, London, 2001. (Önerilen) | | 3 | Hugh Poulton (1993), The Balkans: Minorities and States in Conflict, London: Minority Rights Publishers. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/04/2018 | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 7/06/2018 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 3 | 2 | 6 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|