Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ULUSLARARASI İLİŞKİLER ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/uls
Tel: +90 0462 3772915
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ULUSLARARASI İLİŞKİLER ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ULS5913Türk Boğazları'nın Siyasi ve Hukuki Tarihi3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüULUSLARARASI İLİŞKİLER ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. İsmail KÖSE
Diğer Öğretim ÜyesiÖgr. Görevlisi Emre Yürük
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Türk Boğazları ve dış politika Türk Boğazları'nın tarihsel süreci
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Boğazlar konusunda bilgi verilmesi11,
ÖK - 2 : Boğazların stratejik konumu 11,
ÖK - 3 : Türk Boğazları'nın tarihteki rolü11,
ÖK - 4 : Türk Boğazları ve Dünya Savaşları11,
ÖK - 5 : Türk Boğazları ile ilgili Antlaşmalar 11,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Denizlerin birbiriyle ve okyanuslarla irtibatlı olması ancak dar suyolları vasıtasıyla mümkündür. Farklı adlar verilen su bağlantıları olmasaydı, denizler kapalı birer büyük göle dönüşür ve insanlık için hayati değerdeki karşılıklı kültürel etkileşim, fikri, mali zenginleşme ve uygarlıklar arası bilgi aktarımı olanaksız hale gelirdi. Tarih boyunca denizleri birbirine bağlayan doğal suyolları boğaz (strait) şeklinde isimlendirilmiştir. Dünya haritasına bakıldığında yerkürenin üçte ikisinin deniz olduğu ve harita üzerinde karaların arasına sıkışmış durumdaki Karadeniz, Akdeniz, Kızıldeniz gibi su kütlelerinin doğal dar boğazlar vasıtasıyla okyanuslara ya da diğer denizlere bağlandığı görülür. Hazar Denizi kendisini Karadeniz?e ya da güneyindeki Hint Okyanusu?na bağlayacak bir boğazdan yoksun olduğundan bir iç deniz hüviyetindedir ve sadece kıyıdaş devletlerin egemenliğindedir.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Türk Boğazları'nın coğrafi formasyonu
 Hafta 2Türk Boğazları'nın isimleri
 Hafta 3Antikçağ'da Türk Boğazları
 Hafta 4Roma Dönemi'nde Türk Boğazları
 Hafta 5Bizans'ın Başkent Olma süreci
 Hafta 6Bizans ve Boğazalrda hakimiyet
 Hafta 7Araplar'ın Türk Boğazları'na akınları
 Hafta 8Ara Sınav
 Hafta 9Türkler ve Boğazlar
 Hafta 10Boğazların savunma avantajları
 Hafta 11Selçuklular ve Boğazlar
 Hafta 12Boğazlar'da Venedik ve Ceneviz mücadelesi
 Hafta 13İstanbul'un fethi
 Hafta 14Ruslar ve Boğazlar
 Hafta 15Dünya Savaşları dneminde Boğazlar
 Hafta 16Final Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 30/11/2020 60 50
Dönem sonu sınavı 16 28/01/2021 70 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 10 14 140
Sınıf dışı çalışma 0 0 0
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 6 5 30
Arasınav 1 1 1
Uygulama 0 0 0
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje 0 0 0
Kısa sınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 8 5 40
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 0 0 0
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü213