|
ULS5621 | Analitik Türk Dış Pol.Okumaları | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. İsmail KÖSE | Diğer Öğretim Üyesi | --- | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin TDP hakkında detaylı bilgiye sahip olmaları ve alandaki gelişmeleri rasyonel bir yaklaşımla değerlendirebilmeleri beklenmektedir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Türk Dış Politikası'nı şekillendiren faktörler | 1,2,3,4,5,6,7,8 | | ÖK - 2 : | Tarihsel perspektif | 1,2,3,4,5,6,7,8 | | ÖK - 3 : | Temel yaklaşımlar | 1,2,3,4,5,6,7,8 | | ÖK - 4 : | Analitik değerlendirme | 1,2,3,4,5,6,7,8 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Türk Dış Politikasını (TDP) Osmanlı Devleti?nin son yüzyılından başlatmak mümkündür. Özellikle II. Abdülhamit (1876-1909) iktidara geldikten sonra Türk Dış Politikası büyük güçlerin çıkarları arasında denge siyaseti takip ederek varlığını korumayı bu esnada da etkinliğini artırmayı hedeflemiştir. II. Abdülhamit?in kurumsallaştırdığı zikredilen TDP yaklaşımı Osmanlı Devleti?nin ömrünü uzatmıştır denilebilir. İttihat Terakki Döneminde (1909-1918) biraz da şartların zorlaması ile denge politikası çizgisinden sapan TDP Milli Mücadele ile yeniden geleneksel çizgisine dönmüş, Cumhuriyet Dönemi?nde Hatay?ın anavatana katılması (1939) ve I.-II. Kıbrıs Barış Harekâtları (Temmuz-Ağustos 1974) istisna olmak üzere geleneksel çizgisinden sapmamıştır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | TDP genel değerlendirme | | Hafta 2 | Kuramsal Çerçeve | | Hafta 3 | Mondros Ateşkesi | | Hafta 4 | Milli Mücadele | | Hafta 5 | Cumhuriyet'in kuruluşu | | Hafta 6 | Montrö Boğazlar Sözleşmesi | | Hafta 7 | II. Dünya Savaşı | | Hafta 8 | Ara Sınav | | Hafta 9 | Soğuk Savaş | | Hafta 10 | NATO'ya katılım | | Hafta 11 | Avrupa Ekonomik Topluluğu | | Hafta 12 | Küba Krizi | | Hafta 13 | Kıbrıs Harekatı | | Hafta 14 | Soğuk Savaş'ın sonu | | Hafta 15 | Genel Değerlendirme | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 20/11/2020 | | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 30/01/2021 | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 6 | 5 | 30 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 4 | 2 | 8 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 8 | 48 | Dönem sonu sınavı | 1 | 3 | 3 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 203 |
|