Türkçe | English
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HEMŞİRELİK ESASLARI ANABİLİM DALI
HEMŞİRELİK ESASLARI VE YÖNETİM TEZLİ Y.LİSANS
Ders Bilgi Paketi
sbf.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 +904622300476
SABE
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HEMŞİRELİK ESASLARI ANABİLİM DALI / HEMŞİRELİK ESASLARI VE YÖNETİM TEZLİ Y.LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

HEY5013Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon2+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüHEMŞİRELİK ESASLARI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Sağlık profesyonellerini hasta ve sistem sonuçlarını iyileştirerek eleştirel düşünmeye hazırlamak, simülasyonu planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme bilgi ve becerisini kazandırmaktır
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Simülasyon için kullanılan laboratuvarların özelliklerini tanımlaması3,4,8,131,5,
ÖK - 2 : Simülasyon tasarımının aşamalarını açıklaması3,5,8,131,5,
ÖK - 3 : Senaryo oluşturma sürecini kavraması3,5,8,131,5,
ÖK - 4 : Çözümleme aşamasını açıklaması1,5,
ÖK - 5 : Simülasyon en iyi uygulama standartlarını tartışabilmesi3,5,8,131,5,
ÖK - 6 : Hemşirelik esasları eğitiminde simülasyonu kullanabilmesi3,5,8,121,5,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Simülasyon tanımı ve tarihçesini, simülasyon ile ilgili temel kavramları, simülasyon türlerini, simülasyonda gerçeklik düzeylerini, hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımının önemi, simülasyon kullanımının hasta açısından, öğrenci açısından ve eğiticiler ve kurum açısından yararlarını, hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı örneklerini incelemektir.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Simülasyon Tanımı
 Hafta 2Simülasyonun Tarihçesi
 Hafta 3Simülasyon ile İlgili Temel Kavramlar
 Hafta 4Simülasyon Türleri
 Hafta 5Simülasyon İçin Fiziksel Alt Yapının Oluşturulması
 Hafta 6Simülasyon Tasarımı (Gereksinimlerin belirlenmesi, Hedeflerin belirlenmesi, Senaryonun oluşturulması
 Hafta 7Ara sınav
 Hafta 8Ön Bilgilendirme, Değerlendirme, Katılımcıların Hazırlığı, Tasarımın Test Edilmesi
 Hafta 9Çözümleme
 Hafta 10Simülasyonda INACSL En iyi Uygulama Standartları
 Hafta 11Simülasyon Kullanımının Hasta Açısından Yararları
 Hafta 12Simülasyon Kullanımının Öğrenci Açısından Yararları
 Hafta 13Simülasyon Kullanımının Eğiticiler ve Kurum Açısından Yararları
 Hafta 14Simülasyon ve Hasta Güvenliği
 Hafta 15Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon Kullanımı Önemi ve Örnekleri
 Hafta 16Final sınavı , dersin değerlendirilmesi ve önerilerin alınması
 
Ders Kitabı / Malzemesi
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)

    

    

    

    

    

 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Arasınav için hazırlık 2 2 4
Arasınav 1 1 1
Ödev 2 2 4
Dönem sonu sınavı için hazırlık 2 3 6
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü44