|
HEY5013 | Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon | 2+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK ESASLARI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Sağlık profesyonellerini hasta ve sistem sonuçlarını iyileştirerek eleştirel düşünmeye hazırlamak, simülasyonu planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme bilgi ve becerisini kazandırmaktır |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Simülasyon için kullanılan laboratuvarların özelliklerini tanımlaması | 3,4,8,13 | 1,5, | ÖK - 2 : | Simülasyon tasarımının aşamalarını açıklaması | 3,5,8,13 | 1,5, | ÖK - 3 : | Senaryo oluşturma sürecini kavraması | 3,5,8,13 | 1,5, | ÖK - 4 : | Çözümleme aşamasını açıklaması | | 1,5, | ÖK - 5 : | Simülasyon en iyi uygulama standartlarını tartışabilmesi | 3,5,8,13 | 1,5, | ÖK - 6 : | Hemşirelik esasları eğitiminde simülasyonu kullanabilmesi | 3,5,8,12 | 1,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Simülasyon tanımı ve tarihçesini, simülasyon ile ilgili temel kavramları, simülasyon türlerini, simülasyonda gerçeklik düzeylerini, hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımının önemi, simülasyon kullanımının hasta açısından, öğrenci açısından ve eğiticiler ve kurum açısından yararlarını, hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı örneklerini incelemektir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Simülasyon Tanımı | | Hafta 2 | Simülasyonun Tarihçesi | | Hafta 3 | Simülasyon ile İlgili Temel Kavramlar | | Hafta 4 | Simülasyon Türleri | | Hafta 5 | Simülasyon İçin Fiziksel Alt Yapının Oluşturulması | | Hafta 6 | Simülasyon Tasarımı (Gereksinimlerin belirlenmesi, Hedeflerin belirlenmesi, Senaryonun oluşturulması | | Hafta 7 | Ara sınav | | Hafta 8 | Ön Bilgilendirme, Değerlendirme, Katılımcıların Hazırlığı, Tasarımın Test Edilmesi | | Hafta 9 | Çözümleme | | Hafta 10 | Simülasyonda INACSL En iyi Uygulama Standartları | | Hafta 11 | Simülasyon Kullanımının Hasta Açısından Yararları | | Hafta 12 | Simülasyon Kullanımının Öğrenci Açısından Yararları | | Hafta 13 | Simülasyon Kullanımının Eğiticiler ve Kurum Açısından Yararları | | Hafta 14 | Simülasyon ve Hasta Güvenliği | | Hafta 15 | Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon Kullanımı Önemi ve Örnekleri | | Hafta 16 | Final sınavı , dersin değerlendirilmesi ve önerilerin alınması | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 2 | 2 | 4 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 2 | 2 | 4 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 3 | 6 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 44 |
|