|
HEY5006 | Hemşirelikte Liderlik | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK ESASLARI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Havva ÖZTÜRK | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin, liderliği ve lideri tanımlama, geleneksel ve modern liderlik kuramlarının yanı sıra yeni liderlik yaklaşımlarını bilme, bu yaklaşımlara eleştirel yaklaşabilme, dünya, ülke ve hemşirelik mesleğinin tarihe mal olmuş ve günümüz lider profil örnekleri sunabilme ve bu liderlerin özelliklerini açıklayabilme, liderlik kuramlarına göre yorumlama ve analiz edebilme konularında bilgi, beceri kazanmalarını amaçlamaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Öğrenci, liderlik ve lider olma kriterleri hakkında bilgi kazanabilir
| 3,4 | 1,3,5 | ÖK - 2 : | Öğrenci, geleneksel ve modern liderlik kuramları hakkında temel bilgi kazanabilir
| 3,4 | 1,3,5 | ÖK - 3 : | Öğrenci yeni liderlik yaklaşımları hakkında bilgi kazanabilir
| 3,4 | 1,3,5 | ÖK - 4 : | Öğrenci, yeni liderlik yaklaşımlarını diğer liderlik yaklaşımları ile karşılaştırır ve analiz edebilir | 3,4 | 1,3,5 | ÖK - 5 : | Öğrenci, dünya, ülke ve hemşirelik mesleğinin tarihe mal olmuş ve günümüz lider profilleri hakkında bilgi kazanabilir | 3,4 | 1,3,5 | ÖK - 6 : | Öğrenci, liderlerin özelliklerini kuramlara göre yorumlayabilir. | 3,4 | 1,3,5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Liderlik ile İlgili Temel Kavramlar, Lider Tipleri, Geleneksel Liderlik Kuramları, Özellikler Teorisi, Davranışsal Liderlik Teorisi, Durumsallık Teorisi, Modern Liderlik Kuramları, Yeni Liderlik Yaklaşımları, Liderliği Geliştirme, Güç ve Güçlendirme, Etkili İletişim ve Beden Dili, Zaman Yönetimi, Takım Yönetimi, Motivasyon, Değişimin Yönetimi, 21. yy da Hemşirelikte Liderlik, Güçlü Bir Lider Olma, Seçilen İki Liderin Tanıtımını içermektedir.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin tanımı ve beklentilerin açıklanması | | Hafta 2 | Liderlik ile İlgili Temel Kavramlar
Lider Tipleri
| | Hafta 3 | Geleneksel Liderlik Kuramları
-Özellikler Teorisi
-Davranışsal Liderlik Teorisi
-Durumsallık Teorisi
| | Hafta 4 | Modern Liderlik Kuramları
-Transaksiyonel Ve Transformasyonel Liderlik
-Karizmatik Liderlik
| | Hafta 5 | Modern Liderlik Kuramları
-Hizmetkar Liderlik
-Otantik Liderlik
-Büyük Adam Kuramı
| | Hafta 6 | -Yeni Liderlik Yaklaşımları | | Hafta 7 | Liderliği Geliştirme, Güç ve Güçlendirme
-Duygusal Zeka
| | Hafta 8 | Liderliği Geliştirme, Güç ve Güçlendirme
-Etkili İletişim ve Beden Dili | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Liderliği Geliştirme, Güç ve Güçlendirme
-Zaman Yönetimi
-Takım Yönetimi
| | Hafta 11 | Motivasyon
| | Hafta 12 | Değişimin Yönetimi
| | Hafta 13 | 21. yy. da Hemşirelikte Liderlik, Güçlü Bir Lider Olma | | Hafta 14 | Seçilen İki Liderin Tanıtımı
-Genel Alanda
-Hemşirelik Alanında
| | Hafta 15 | Seçilen İki Liderin Tanıtımı
-Genel Alanda
-Hemşirelik Alanında
| | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Bahçecik A.N., Öztürk H. (2017). Hemşirelikte Liderlik Rolleri ve Yönetim İşlevleri. Nobel Tıp Kitapevleri. İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 15-21. 04. 2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 03-14.06.2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 6 | 36 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 116 |
|