|
HEY5011 | Sağlık Tanılaması | 2+0+2 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK ESASLARI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat laboratuar | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; bireyin sağlık/ hastalık durumunun bütüncül ve bireye özgü olarak tanılanması için gereken bilgi, beceri ve tutumu kazandırmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Sağlığın değerlendirilmesinde hemşirenin rolünü açıklar. | 3,9,10,13 | 1,3, | ÖK - 2 : | Kapsamlı sağlık öyküsü almayı öğrenir. | 3,9,10,13 | 1,3, | ÖK - 3 : | Fiziksel muayene araçları, pozisyonları ve yöntemlerini açıklar. | 3,9,10,13 | 1,3 | ÖK - 4 : | Genel durum tanılamasını kavrar. | 3,9,10,13 | 1,3 | ÖK - 5 : | Davranış ve mental durum tanılamasını açıklar | 3,9,10,13 | 1,3 | ÖK - 6 : | Tüm vücut bölümleri ve sistemlerinin tanılamasını kavrar. | 3,9,10,13 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Sağlığın değerlendirilmesinde hemşirenin rolü, kapsamlı sağlık öyküsü alma, fiziksel muayene (araçlar, pozisyonlar, yöntemler), genel durum tanılaması, davranış ve mental durum un tanılanması, deri, saç ve tırnakların tanılanması, baş, boyun, göz, kulak, burun, ağız, boğaz tanılaması, toraks ve akciğerlerin tanılanması, batın ve gastrointestinal tanılama, kardiyovasküler ve periferik vasküler tanılama, genito- üriner organların tanılanması, anüs, rektum ve prostatın tanılanması, kas- iskelet sisteminin tanılanması, sinir sisteminin tanılanması. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Sağlık tanılamasına giriş | | Hafta 2 | Sağlık öyküsü alma | | Hafta 3 | Fiziksel muayene araçları, yöntemleri, pozisyonları | | Hafta 4 | Genel durum, davranış ve mental durum tanılaması | | Hafta 5 | Deri, saç ve tırnakların tanılanması | | Hafta 6 | Baş, boyun, göz, kulak tanılaması | | Hafta 7 | Burun, ağız, boğaz tanılaması | | Hafta 8 | Toraks ve akciğerlerin tanılanması | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Batın ve gastrointestinal tanılama | | Hafta 11 | Kardiyovasküler ve periferik vasküler tanılama
| | Hafta 12 | Genito- üriner organların tanılanması
| | Hafta 13 | Anüs, rektum ve prostatın tanılanması
| | Hafta 14 | Kas- iskelet sisteminin tanılanması
| | Hafta 15 | Sinir sisteminin tanılanması
| | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Görgülü, R,S.2014; Hemşireler için Fiziksel Muayene Yöntemleri,İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul | | 2 | Janet, W., Kelly, J. 2010. Health Assessment in Nursing. Wolters Kluwer Health Lippincott Williams&Wilkins. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 30 | Ödev | 11 | | | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Laboratuar çalışması | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 3 | 8 | 24 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 2 | 11 | 22 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 188 |
|