|
HEY5005 | Hemşirelik Esasları - I | 2+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK ESASLARI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Dr.Öğr.Üyesi Yeter KURT | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin, hemşirelik eğitimi, hemşirelik tarihçesi, hemşirelikte temel kavramlar, hemşirelik felsefesi, hemşirelikte roller ve sorumluluklar, hemşirelik ve meslekleşme, hemşirelik model ve kuramları, hemşirelikte etik, değerler ve inançlar, küreselleşme ve hemşirelik bakımı, hemşirelik süreci konularında bilgi, beceri ve profesyonel hemşirelik bilinci kazanmalarını amaçlamaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Öğrenci, hemşirelik mesleği, eğitimi ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi kazanır. | 6,9,13 | 1,3,5,6, | ÖK - 2 : | Öğrenci, hemşirelikte kavramlar, hemşirelik felsefesi, hemşirelik rol ve sorumlulukları hakkında temel bilgi kazanır | 6,9,13 | 1,3,5,6, | ÖK - 3 : | Öğrenci hemşirelik mesleği ve meslekleşme süreci hakkında bilgi kazanır | 6,9,13 | 1,3,5 | ÖK - 4 : | Öğrenci, hemşire kuramcılar ve kuramları hakkında bilgi kazanır. | 6,9,13 | 1,3,5,6 | ÖK - 5 : | Öğrenci, hemşirelikte etik, değerler ve inançlar hakkında bilgi kazanır | 6,9,13 | 1,3,5,6 | ÖK - 6 : | Öğrenci, hemşirelik süreci hakkında bilgi ve beceri kazanır. | 6,9,13 | 1,3,5,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Hemşirelik eğitimi ve tarihsel gelişimi, hemşirelikte temel kavramlar, hemşirelik felsefesi, hemşirelikte roller ve sorumluluklar, hemşirelik ve meslekleşme, hemşirelik model ve kuramları, hemşirelikte etik, değerler ve inançlar, küreselleşme ve hemşirelik bakımı, hemşirelik süreci |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin tanımı ve beklentilerin açıklanması
| | Hafta 2 | Hemşirelik eğitimi ve hemşireliğin tarihsel gelişimi
| | Hafta 3 | Hemşirelikte temel kavramlar
| | Hafta 4 | Hemşirenin rolleri, sorumlulukları, hemşirelikte profesyonelleşme ve hemşirelik değerleri | | Hafta 5 | Hemşirelik felsefesi | | Hafta 6 | Etik bilimi ve hemşirelik
Etik sınıflandırma | | Hafta 7 | Evrensel etik ilkeler
Hemşirelikte etik kodlar | | Hafta 8 | Hemşirelikte etik
| | Hafta 9 | Ara sınav
| | Hafta 10 | Etik ikilemler ve çözümleri
| | Hafta 11 | Küreselleşme ve hemşirelik bakımı | | Hafta 12 | Hemşirelik model ve kuramlarına giriş, hemşirelik model/kuram örnekleri | | Hafta 13 | Hemşirelik süreci
Eleştirel düşünme | | Hafta 14 | Hemşirelik süreci ve model/kuram ilişkisi, hemşirelik sınıflama sistemleri
| | Hafta 15 | Hemşirelik süreci-Hemşirelik bakım planı oluşturma
Vaka tartışması | | Hafta 16 | Final sınavı , dersin değerlendirilmesi ve önerilerin alınması
| | |
1 | DeLaune SC, Lander PK.Fundamentals of Nursing Standards and Practice. Third Edition.Canada: Thomson Delmar Learning;2006 | | 2 | Potter PA, Perry AG. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri. Atabek Aştı T, Karadağ A (Çev), 1. Baskı.Adana, Nobel Kitabevi;2011 | | 3 | Atabek Aştı T, Karadağ A.Hemşirelik Esasları, Hemşirelik Bilim ve Sanatı. 1.Baskı.İstanbul , Akademi basın ve yayıncılık; 012 | | |
1 | Sabuncu N, Ecevit Alpar Ş, Özdilli K, Batmaz M, Bahçecik N, Özhan F, Dursun S. Hemşirelik Bakımında İlke ve Uygulamalar. 1.Basım,İstanbul, Alter Yayıncılık;2008 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 116 |
|