|
SYT2037 | Sağlık Okuryazarlığı | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Songül AKTAŞ | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Sedat BOSTAN | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı toplumdaki bireylerin sağlık okuryazarlığı düzeyinin arttırılması konusunda uygulanan girişimlere yönelik farkındalık bilgisini kazandırmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Sağlık okuryazarlığı temel kavramlarını bilir | 1,4,7,10 | 1,2, | ÖK - 2 : | Sağlık okuryazarlığının sağlık maliyetlerine etkisini açıklar | 1,5,8,9 | 1,2,3, | ÖK - 3 : | Sağlık okuryazarlığı alanında yapılan çalışmaları yorumlar | 2,7,8,9 | 1,2,3, | ÖK - 4 : |
Sağlık kurumları yönetiminde sağlık okuryazarlığının önemini açıklar
| | 1,2,3, | ÖK - 5 : | Sağlık okuryazarlığını geliştirme stratejilerini bilir | 1,6,7,9 | 1,2, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders, sağlık okuryazarlığının tanımını, içeriğini, sağlık okuryazarlığının ölçümünü, sağlık okuryazarlığı ile sağlığın geliştirilmesini, kronik ve ruh sağlığı hastalıklarında sağlık okuryazarlığının önemini, sağlık okuryazarlığının halk sağlığı ve sağlık maliyetleri açısından önemini, sağlığın güçlendirilmesi konularını içermektedir.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Sağlık Okuryazarlığında Temel Kavramlar | | Hafta 2 | Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlık Okuryazarlığı | | Hafta 3 | Sağlık Okuryazarlığının Ölçülmesi | | Hafta 4 | Dünyada ve Ülkemizde Sağlık Okuryazarlığı Çalışmaları | | Hafta 5 | Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlık Okuryazarlığı | | Hafta 6 | Sağlık Okuryazarlığı ve Sağlık Yönetimi | | Hafta 7 | 1. Ara Sınav | | Hafta 8 | Kronik Hastalıklar ve Sağlık Okuryazarlığı | | Hafta 9 | Ruh Sağlığı ve Sağlık Okuryazarlığı | | Hafta 10 | Sosyal Medya ve Sağlık Okuryazarlığı | | Hafta 11 | Sağlık Okuryazarlığının Halk Sağlığı Açısından Önemi | | Hafta 12 | Sağlık Okuryazarlığının Sağlık Maliyetleri Açısından Önemi | | Hafta 13 | Sağlık Okuryazarlığını Güçlendirilme Stratejileri-1 | | Hafta 14 |
Sağlık Okuryazarlığını Güçlendirilme Stratejileri -2
| | Hafta 15 |
Öğrenci Grup Çalışmalarının Sunumu
| | Hafta 16 | Yarı yıl sonu sınavı | | |
1 |
Gürhan N, Seyhan F. Sağlık Okuryazarlığı. Ankara Nobel Tıp Kitabevi, 2023.
| | 2 | Osborne, H. (2013). Health Literacy (from A to Z).Practical Ways to Communicate Your Health Message. Jones&Bartlett Learning | | 3 | Yıldırım, F., Keser, A. (2015). Sağlık Okuryazarlığı. Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Yayın No:3. | | |
1 | Çetin, M. (2012). Sağlık Okuryazarlığı, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Aile eğitim programı, Ankara: Nakış Ofset. | | 2 | Tanrıöver, E., Yıldrım, H., Ready, N. (2014). Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması, Sağlık-sen Yayınları, Ankara: Altan Özyurt Matbaacılık. | | 3 | Yazıcı Topçu, T., & Aktaş, S. (2022). An Investigation of the Relationship between Health Literacy Levels of Pregnant Women and Their Perceptions of Traumatic Childbirth. Social Work in Public Health, 37(2), 195-207. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 7 | Nisan 2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 14 | Haziran 2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 1 | 14 | 14 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 7 | 21 | Arasınav için hazırlık | 6 | 6 | 36 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 4 | 2 | 8 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 4 | 16 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 97 |
|