Türkçe | English
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/sbf
Tel: +90 0462 2300476
SBF
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

SYT2037Sağlık Okuryazarlığı2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüSAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Songül AKTAŞ
Diğer Öğretim ÜyesiProf. Dr. Sedat BOSTAN
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı toplumdaki bireylerin sağlık okuryazarlığı düzeyinin arttırılması konusunda uygulanan girişimlere yönelik farkındalık bilgisini kazandırmaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Sağlık okuryazarlığı temel kavramlarını bilir1,4,7,101,2,
ÖK - 2 : Sağlık okuryazarlığının sağlık maliyetlerine etkisini açıklar1,5,8,91,2,3,
ÖK - 3 : Sağlık okuryazarlığı alanında yapılan çalışmaları yorumlar2,7,8,91,2,3,
ÖK - 4 : Sağlık kurumları yönetiminde sağlık okuryazarlığının önemini açıklar 1,2,3,
ÖK - 5 : Sağlık okuryazarlığını geliştirme stratejilerini bilir 1,6,7,91,2,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bu ders, sağlık okuryazarlığının tanımını, içeriğini, sağlık okuryazarlığının ölçümünü, sağlık okuryazarlığı ile sağlığın geliştirilmesini, kronik ve ruh sağlığı hastalıklarında sağlık okuryazarlığının önemini, sağlık okuryazarlığının halk sağlığı ve sağlık maliyetleri açısından önemini, sağlığın güçlendirilmesi konularını içermektedir.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Sağlık Okuryazarlığında Temel Kavramlar
 Hafta 2Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlık Okuryazarlığı
 Hafta 3Sağlık Okuryazarlığının Ölçülmesi
 Hafta 4Dünyada ve Ülkemizde Sağlık Okuryazarlığı Çalışmaları
 Hafta 5Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlık Okuryazarlığı
 Hafta 6Sağlık Okuryazarlığı ve Sağlık Yönetimi
 Hafta 71. Ara Sınav
 Hafta 8Kronik Hastalıklar ve Sağlık Okuryazarlığı
 Hafta 9Ruh Sağlığı ve Sağlık Okuryazarlığı
 Hafta 10Sosyal Medya ve Sağlık Okuryazarlığı
 Hafta 11Sağlık Okuryazarlığının Halk Sağlığı Açısından Önemi
 Hafta 12Sağlık Okuryazarlığının Sağlık Maliyetleri Açısından Önemi
 Hafta 13Sağlık Okuryazarlığını Güçlendirilme Stratejileri-1
 Hafta 14 Sağlık Okuryazarlığını Güçlendirilme Stratejileri -2
 Hafta 15 Öğrenci Grup Çalışmalarının Sunumu
 Hafta 16Yarı yıl sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1 Gürhan N, Seyhan F. Sağlık Okuryazarlığı. Ankara Nobel Tıp Kitabevi, 2023.
2Osborne, H. (2013). Health Literacy (from A to Z).Practical Ways to Communicate Your Health Message. Jones&Bartlett Learning
3Yıldırım, F., Keser, A. (2015). Sağlık Okuryazarlığı. Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Yayın No:3.
 
İlave Kaynak
1Çetin, M. (2012). Sağlık Okuryazarlığı, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Aile eğitim programı, Ankara: Nakış Ofset.
2Tanrıöver, E., Yıldrım, H., Ready, N. (2014). Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması, Sağlık-sen Yayınları, Ankara: Altan Özyurt Matbaacılık.
3Yazıcı Topçu, T., & Aktaş, S. (2022). An Investigation of the Relationship between Health Literacy Levels of Pregnant Women and Their Perceptions of Traumatic Childbirth. Social Work in Public Health, 37(2), 195-207.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 7 Nisan 2024 1 50
Dönem sonu sınavı 14 Haziran 2024 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 1 14 14
Sınıf dışı çalışma 3 7 21
Arasınav için hazırlık 6 6 36
Arasınav 1 1 1
Ödev 4 2 8
Dönem sonu sınavı için hazırlık 4 4 16
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü97