|
SYT1018 | Yönetim İlkeleri ve Etiği | 4+0+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Sedat BOSTAN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | İşletme yönetimi ve organizasyonu kapsamında yer alan kavramlar, teoriler, yaklaşımlar incelenerek işletmelerdeki uygulamalarla bu kavramların örneklendirilerek öğrencilere aktarılmasıdır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Yönetimin temel kavramlarını öğrenir.
| 1,6,9 | 1, | ÖK - 2 : | Yönetimin fonksiyonlarını bilir ve aralarındaki ilişkiyi açıklar.
| 1,6,9 | 1, | ÖK - 3 : | Yönetim biliminin gelişim süreci ve sürece katkı sağlayan araştırmacıları öğrenir.
| 1,6,9 | 1, | ÖK - 4 : | Yönetim felsefesini anlar.
| 1,6,9 | 1, | ÖK - 5 : | Kara verme sürecini açıklar.
| 1,6,9 | | ÖK - 6 : | Planlama aşamalarını bilir ve uygular. | | 1, | ÖK - 7 : | Organizasyon yapar | 1,6,9 | 1, | ÖK - 8 : | Değişik yönetim yaklaşımlarının yönetim bilimine katkısını tartışır. | 1,6,9 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bilimsel düşünce ve bilgi üretimi,temel kavramlar,yönetim, yöneticilik, yönetim geliştirme,örgüt geliştirme,yönetimin fonksiyonları, yönetici geliştirme, karar verme süreci, planlama, organizasyon, klasik yönetim ve organizasyon teorisi, bilimsel yönetim yaklaşımı, yönetim süreci yaklaşımı, bürokrasi yaklaşımı, Neoklasik yönetim yaklaşımı,Hawthorne araştırmaları,Davranışsal yaklaşım modelleri, Modern Organizasyon Teorisi, sistem yaklaşımı, Durumsallık yaklaşımı |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | yönetim alanında bilgi ve yeni bilginin üretilmesi | | Hafta 2 | Yönetim ve organizasyon kavramları | | Hafta 3 | yönetim ve organizasyonun gelişimi | | Hafta 4 | yönetimin fonksiyonları | | Hafta 5 | karar verme süreci | | Hafta 6 | planlama | | Hafta 7 | örgütleme | | Hafta 8 | örgütleme | | Hafta 9 | Sınav | | Hafta 10 | örgütleme | | Hafta 11 | örgütleme | | Hafta 12 | klasik yönetim teorisi | | Hafta 13 | neoklasik yönetim teorisi | | Hafta 14 | modern yönetim teorisi | | Hafta 15 | etik yaklaşım | | Hafta 16 | sınav | | |
1 | Tamer,K.,2010; İşletme Yöneticiliği, Beta Basım, Ankara. | | |
1 | Bostan, S., 2022; Yönetim Oyunları, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 Hafta | | 1 saat | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 Hafta | | 1 saat | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 2 | 9 | 18 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 7 | 14 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 160 |
|