|
SYT1017 | Davranış Bilimleri | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Şafak KIRAN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Sağlık sektöründe çalışma ortamındaki kişilerin kendilerine, meslektaşlarına ve örgütlerine ilişkin algı, motivasyon, tutum, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Yönetim sürecinde davranış bilimlerinin ortaya çıkışını ve ilgili bilim dallarını açıklar | 1,4,9 | 1, | ÖK - 2 : | Davranış bilimlerinin incelendiği sistemleri ve etkilendiği çağdaş yaklaşımları anlatır | 1,4,10 | 1, | ÖK - 3 : | Örgüt içinde çalışanların davranışları tanır, grup davranışının dinamiklerini açıklar | 1,4,9 | 1, | ÖK - 4 : | Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder | 1,4,10 | 1, | ÖK - 5 : | Kişilik Teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar | 1,9,10 | 1, | ÖK - 6 : | Kültür, değerler, inançlar ve tutumlar hakkında bilgi sahibi olur | 9,10 | 1, | ÖK - 7 : | Davranış, İnançlar ve Değerler ile Kültür ve Davranış Konularını açıklar | 1,9 | 1, | ÖK - 8 : | Bireyin davranışını belirleyen faktörleri açıklar | 1,7,9 | 1, | ÖK - 9 : | Gruplar ve Grup Türleri ile Duygular ve Heyecanlar konularını açıklar | 1,9 | 1, | ÖK - 10 : | Öğrenme ve Öğrenme Kuramlarını açıklar | 1,7 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu derste öğrencilerin insan davranışlarını daha iyi anlayabilmeleri için motivasyonlar, tutumlar, algı, atfetme, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar gibi konular ele alınacaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Davranış Bilimlerine Giriş | | Hafta 2 | Motivasyon ve Motivasyon teorileri | | Hafta 3 | Tutumlar | | Hafta 4 | Algılama ve Algılama Hataları | | Hafta 5 | Atfetme Süreci ve Atfetme Hataları | | Hafta 6 | Öğrenme ve Öğrenme Kuramları | | Hafta 7 | Kültür ve Davranış | | Hafta 8 | Kişilik ve Kişilik Kuramları | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Gruplar ve Grup Çeşitleri | | Hafta 11 | İnançlar, Değerler ve Tutumlar | | Hafta 12 | Duygular | | Hafta 13 | Sağlık ve Davranış İlişkisi | | Hafta 14 | Davranış Bilimlerinin Sağlık Bilimleri İçindeki Önemi | | Hafta 15 | Davranış Bilimlerinin Sağlık Politikaları Açısından Önemi | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Akgemici, T., Şimşek, M. Ş. ve Çelik, A. (2014), Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış, Eğitim Kitabevi Yayınları
| | 2 | Eroğlu, F. (2015), Davranış Bilimleri, Beta Yayınları | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 9. Hafta | 1 Saat | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 16. Hafta | 1 Saat | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 13 | 26 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|