Türkçe | English
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/sbf
Tel: +90 0462 2300476
SBF
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

SYT3016Sağlık Hizmetleri Pazarlaması3+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüSAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim Sistemi
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Sedat BOSTAN
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : sağlık kurumlarında pazarlamanın önemini ve sağlayacağı faydaları tartışabilecek,3,71,
ÖK - 2 : Sağlık kurumlarında pazarlama stratejileri, strateji geliştirme süreci ve uygulaması hakkında açıklama yapabilecek,3,71,
ÖK - 3 : Sağlık kurumlarında pazarlamanın uygulanmasında karşılaşılan sorunları analiz edebilecek,3,71,
ÖK - 4 : Sağlık hizmetlerinde tüketici davranışını etkileyen temel faktörleri tartışabilecek,3,71,
ÖK - 5 : Sağlık kurumları için müşteri yönetimini ve müşteri tatmin çalışmalarının nasıl nasıl yapılacağını ifade edebilecek,3,71,
ÖK - 6 : Sağlık kurumlarının çevreleriyle olan ilişkilerinin düzenlenmesinde halkla ilişkiler, reklam, kişisel satış gibi tutundurma araçlarının nasıl nasıl kullanılacağını açıklayabilecek,3,71,
ÖK - 7 : Pazar araştırmalarını, pazar araştırması yapabilmek izlenecek süreçleri açıklayabilecektir.3,71,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamanın Önemi ve Geçmişi
 Hafta 2Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamanın Önemi ve Geçmişi
 Hafta 3Sağlık Hizmetlerinde Tüketici Davranışları
 Hafta 4Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Pazarlama Yönetimi ve Planlaması
 Hafta 5Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Pazarlama Yönetimi ve Planlaması
 Hafta 6Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırmaları
 Hafta 7Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırmaları
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Sağlık Hizmetlerinde Pazar Bölümlendirme, Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri
 Hafta 10Sağlık Hizmetlerinde Pazar Bölümlendirme, Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri
 Hafta 11Sağlık Hizmetlerinde Ürün Geliştirme ve Fiyatlandırma Stratejileri
 Hafta 12Sağlık Kurumlarında Dağıtım ve Tutundurma
 Hafta 13Sağlık Kurumlarında Dağıtım ve Tutundurma
 Hafta 14Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Çağdaş Yaklaşımlar
 Hafta 15Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Çağdaş Yaklaşımlar
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1İslamoğlu, A.H, 2016, Beta Yayınları, İstanbul
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 18/04/2022 1 50
Dönem sonu sınavı 16 09/06/2022 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 2 14 28
Arasınav için hazırlık 18 1 18
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 30 1 30
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü120