|
IMBL7790 | İç Mimari Tasarımda Esneklik Yaklaşımları | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İÇ MİMARLIK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Özge İSLAMOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Sosyal, kültürel, ekonomik nedenlere bağlı olarak kullanıcının değişen gereksinimler karşısında donatıların, mekanların, binaların ve daha büyük ölçekteki alanların bu gereksinimlere uyum sağlayabilmesi için gerekli olan esneklik stratejilerinin öğretilmesi.
Esneklik kavramının tasarımda kullanımının sağlanması, iç mekan ve donatı ölçeğinde esnek çözümler üretilmesine yönelik ilkelerin öğretilmesi.
|
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Esneklik kavramını tanımlar. | 3,4,5 | 3,5,6, | PK - 2 : | Tarihsel süreçte tasarımda esneklik konusunu yorumlar. | 3,4,5 | 3,5,6, | PK - 3 : | Tasarımda esneklik kavramını uygular. | 3,4,5 | 3,5,6, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Dersin temel içeriğini esnek yapı üretim sürecini (tasarım, yapım), yönlendiren etmenlerin tarihsel süreçte tasarımda esneklik sağlamaya yönelik yaklaşımların, kavramsal ve metodolojik bilgiler bağlamında irdelenmesi ve bu doğrultuda çalışmalar oluşturmaktadır. Esneklik kavramının ne olduğu, neden gerektiği ve nasıl sağlanacağına ilişkin yaklaşımlar. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Esneklik kavramı, kapsam ve tanımı | | Hafta 2 | Tarihsel süreçte esneklik tanımlamaları ve esneklik kavramının gerekliliği. | | Hafta 3 | Tarihsel süreçte esneklik sağlama yaklaşımları | | Hafta 4 | Modern öncesi dönemde esneklik yaklaşımları ve örnekler | | Hafta 5 | Modern öncesi dönemde esneklik yaklaşımları tartışma ve öğrenci sunuları | | Hafta 6 | Modern mimari dönemde esnek tasarım yaklaşımları ve mimarların esneklik yaklaşımları | | Hafta 7 | Modern mimari dönemde esnek tasarım yaklaşımları ve mimarların esneklik yaklaşımları | | Hafta 8 | Modern mimari dönemde esnek tasarım yaklaşımları ve mimarların esneklik yaklaşımlarına yönelik sunu | | Hafta 9 | Yarıyıl içi değerlendirme | | Hafta 10 | Modern mimari dönemde esnek tasarım yaklaşımları ve mimarların esneklik yaklaşımlarına yönelik uygulama | | Hafta 11 | Tasarımda esnekliğin ekonomik, kültürel ve ekolojik boyutları | | Hafta 12 | Tasarımda esnekliğin ekonomik, kültürel ve ekolojik boyutları | | Hafta 13 | Dünyadan ve Türkiye?den çeşitli örneklerin araştırılması ve irdelenmesine ilişkin öğrenci sunumları | | Hafta 14 | Esneklik sağlama yaklaşımlarına genel bakış | | Hafta 15 | Esneklik sağlama yaklaşımlarına ilişkin uygulamalar | | Hafta 16 | Esneklik sağlama yaklaşımlarına genel bakış | | |
1 | Schneider, T. ve Till, J., , Flexible Housing: Oppourtunities and Limits. 2005 | | 2 | Kronenburg, Robert, ?Flexible: Architecture That Responds To Change?, Laurence King Publishing Ltd, London, 2007.
| | 3 | Forty, Adrian, ?Words and Buildings: A Vocabulary of Modern Architecture?, Thames & Hudson, May 2004. | | |
1 | Hertzberger, H.,1 Lessons for Students in Architecture1,010 Publishers ,1991 | | 2 | İslamoğlu, Ö., 2014, Okullarda Esneklik Stratejilerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Yöntem Önerisi, Doktora Tezi, KTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü Mimarlık Anabilim Dalı, Trabzon | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 10 | 80 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 7 | 6 | 42 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 184 |
|