Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / İÇ MİMARLIK ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.icmimarlik.ktu.edu.tr http://www.fbe.ktu.edu.tr/
Tel: +90 0462 3772695
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / İÇ MİMARLIK ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IMBL7790İç Mimari Tasarımda Esneklik Yaklaşımları3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİÇ MİMARLIK ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Uzaktan Eğitim
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Özge İSLAMOĞLU
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Sosyal, kültürel, ekonomik nedenlere bağlı olarak kullanıcının değişen gereksinimler karşısında donatıların, mekanların, binaların ve daha büyük ölçekteki alanların bu gereksinimlere uyum sağlayabilmesi için gerekli olan esneklik stratejilerinin öğretilmesi. Esneklik kavramının tasarımda kullanımının sağlanması, iç mekan ve donatı ölçeğinde esnek çözümler üretilmesine yönelik ilkelerin öğretilmesi.
 
Program KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
PK - 1 : Esneklik kavramını tanımlar.3,4,53,5,6,
PK - 2 : Tarihsel süreçte tasarımda esneklik konusunu yorumlar.3,4,53,5,6,
PK - 3 : Tasarımda esneklik kavramını uygular. 3,4,53,5,6,
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Dersin temel içeriğini esnek yapı üretim sürecini (tasarım, yapım), yönlendiren etmenlerin tarihsel süreçte tasarımda esneklik sağlamaya yönelik yaklaşımların, kavramsal ve metodolojik bilgiler bağlamında irdelenmesi ve bu doğrultuda çalışmalar oluşturmaktadır. Esneklik kavramının ne olduğu, neden gerektiği ve nasıl sağlanacağına ilişkin yaklaşımlar.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Esneklik kavramı, kapsam ve tanımı
 Hafta 2Tarihsel süreçte esneklik tanımlamaları ve esneklik kavramının gerekliliği.
 Hafta 3Tarihsel süreçte esneklik sağlama yaklaşımları
 Hafta 4Modern öncesi dönemde esneklik yaklaşımları ve örnekler
 Hafta 5Modern öncesi dönemde esneklik yaklaşımları tartışma ve öğrenci sunuları
 Hafta 6Modern mimari dönemde esnek tasarım yaklaşımları ve mimarların esneklik yaklaşımları
 Hafta 7Modern mimari dönemde esnek tasarım yaklaşımları ve mimarların esneklik yaklaşımları
 Hafta 8Modern mimari dönemde esnek tasarım yaklaşımları ve mimarların esneklik yaklaşımlarına yönelik sunu
 Hafta 9Yarıyıl içi değerlendirme
 Hafta 10Modern mimari dönemde esnek tasarım yaklaşımları ve mimarların esneklik yaklaşımlarına yönelik uygulama
 Hafta 11Tasarımda esnekliğin ekonomik, kültürel ve ekolojik boyutları
 Hafta 12Tasarımda esnekliğin ekonomik, kültürel ve ekolojik boyutları
 Hafta 13Dünyadan ve Türkiye?den çeşitli örneklerin araştırılması ve irdelenmesine ilişkin öğrenci sunumları
 Hafta 14Esneklik sağlama yaklaşımlarına genel bakış
 Hafta 15Esneklik sağlama yaklaşımlarına ilişkin uygulamalar
 Hafta 16Esneklik sağlama yaklaşımlarına genel bakış
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Schneider, T. ve Till, J., , Flexible Housing: Oppourtunities and Limits. 2005
2Kronenburg, Robert, ?Flexible: Architecture That Responds To Change?, Laurence King Publishing Ltd, London, 2007.
3Forty, Adrian, ?Words and Buildings: A Vocabulary of Modern Architecture?, Thames & Hudson, May 2004.
 
İlave Kaynak
1Hertzberger, H.,1 Lessons for Students in Architecture1,010 Publishers ,1991
2İslamoğlu, Ö., 2014, Okullarda Esneklik Stratejilerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Yöntem Önerisi, Doktora Tezi, KTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü Mimarlık Anabilim Dalı, Trabzon
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)

    

    

    

    

    

 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 8 10 80
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 10 1 10
Arasınav 1 1 1
Ödev 7 6 42
Dönem sonu sınavı için hazırlık 6 1 6
Dönem sonu sınavı 3 1 3
Toplam Çalışma Yükü184