Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / İÇ MİMARLIK ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.icmimarlik.ktu.edu.tr http://www.fbe.ktu.edu.tr/
Tel: +90 0462 3772695
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / İÇ MİMARLIK ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IMB7650Çocuk Mekanları3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİÇ MİMARLIK ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Filiz TAVŞAN
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Çocuğun çeşitli beklentilerine yanıt vermesi gereken mekânları sınıflandırarak bu mekânların tasarım ilkeleri üzerinde durulmaktadır. Çocuğun gelişme evrelerine bağlı olarak çocuğun artan çevre gereksinimleri ; çocuğun çevresi ile etkileşimlerinin türleri ve bunlara bağlı olarak beklentileri araştırmalara dayalı olarak irdelenmektedir. Çocuk mekânları belli bir evrimsel anlayış içinde örnekler incelenecek ve dönem sonu çocuk mekanları ile ilgili tasarımlar gerçekleştirilmektedir.
 
Program KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
PK - 1 : çocuk ve mekan kavramını derinlemesine öğrenebilecek ve eleştirel bir bakış acısı kazabilecek yorumlayabilecek1,23,5,6,
PK - 2 : çocuk ve mekan konuları ile ilgili geniş kapsamlı araştırmalar yapabilecek ve yorumlayabilecek2,33,5,6,
PK - 3 : çocuk ve mekan konuları özelinde analizler yapabilecek ve bir yayına dönüştürebilecek4,56,
PK - 4 : Çocuk ve mekan ile ilgili çalışmalarını farklı platformlarda sunabilecek85,6,
PK - 5 : akademik bir çalışma bağımsız olarak sorumluk alabilecek, grup çalışmalarında liderlik yapabilecek ve çözüm üretebilecek4,6
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Çocuk gelişimi; Fiziksel gelişme, Algısal-Bilişsel gelişme, Toplumsal-Duygusal gelişme.Çocuk antropometrisi.Çocuk psikolojisi.Çocuk-Mekan ilişkileri.Gereksinimler.Çevresel Kişilik Boyutları.Mekansal Tercihler ve Duyarlılık.Çocuk ve mekan-İç Mekanlarda; çocuk odası, çocuk yuvaları, kreşler, ana okullar, hastaneler.Dış mekanlarda: oyun parkları.Çocuk mobilyaları.Çocuk ve renk.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Çocuk Mekanlarına Giriş: Ders İçeriği, Program
 Hafta 2Çocuk: Çocuk Kavramı, Gelişimi
 Hafta 3Çocuk - Psikoloji:Çocuk Psikolojisi, Çocuk Sorunları
 Hafta 4Çocuk -Antropometri:Antropometri-Ölçüler,Ergonomi
 Hafta 5Çocuk - Algı:Çocuklarda Algı, Biliş Ve İmge
 Hafta 6Çocuk - Renk: Renk, Renk Psikolojisi, Renk Beğenisi, Cinsiyetlere Bağlı Renk Tercihi
 Hafta 7Çocuk - Oyun: Oyun Kavramı, Oyun Türleri, Oyun Alanları, Oyuncaklar, Yaşlara Göre Oyun
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Çocuk - Oyun Alanları: Oyun Alanları, Çocuk Parkları, Tipleri, Ölçüleri
 Hafta 10Çocuk - Mobilya: Çocuk Mobilya Tarihi
 Hafta 11Çocuk-Mekan: Çocuk Odası
 Hafta 122.Ara Sınav: Ödev+Sunum
 Hafta 13Çocuk-Eğitim Mekanları:Çocuk Ve Kreş, Anaokul,İlk Öğretim
 Hafta 14Çocuk Ve Sağlık Mekanları:Çocuk Ve Hastane Poliklinik
 Hafta 15Çocuk Ve Yuva:Çocuk ve Yurt/ Yetimhane
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Tavşan, F., 1995;Trabzon konutları örneğinde çocuk odaları mekan ve donatı özellikleri üzerine bir araştırma, yüksek lisans tezi, fen bilimleri, KTÜ,
2Öymen, Ş.,Zorlu, T.,; Çocuk Mekanları, Yem yayınları
 
İlave Kaynak
1Kıds Spaces / Archıtecture For Chıldren, Mimarlık / Özel Yapılar, Images Publıshıng
2Filer, T.,1958;The Space Children,
3Dudek, Mark. 1996; Kindergarten Architecture: Space For The Imagination. London: E And Fn Spon
4Nasaw, D. 1985; Children Of The City: At Work And At Play. Garden City, Ny: Anchor Press/Doubleday
5Zeiher, H., Zeiher,H, 1994; Orte Und Zeiten Der Kinder: Soziales Leben İm Alltag Von Grossstadtkindern. Weinheim, Germany: Juventa.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 08/11/2022 3 30
Uygulama 3
11
15
25/02/2022
22/04/2022
20/05/2022
9
9
9
10
Ödev 2
3
5
6
9
10
11
12
13
18/02/2022
25/02/2022
11/03/2022
18/03/2022
08/04/2022
15/04/2022
22/04/2022
29/04/2022
06/05/2022
6
6
6
6
6
6
6
6
6
10
Dönem sonu sınavı 16 03/06/2022 3 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 0 0 0
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 8 5 40
Arasınav 3 2 6
Uygulama 0 0 0
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 6 12 72
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 7 5 35
Dönem sonu sınavı 3 1 3
Diğer 1 0 0 0
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü198