|
IMB7650 | Çocuk Mekanları | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İÇ MİMARLIK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Filiz TAVŞAN | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Çocuğun çeşitli beklentilerine yanıt vermesi gereken mekânları sınıflandırarak bu mekânların tasarım ilkeleri üzerinde durulmaktadır. Çocuğun gelişme evrelerine bağlı olarak çocuğun artan çevre gereksinimleri ; çocuğun çevresi ile etkileşimlerinin türleri ve bunlara bağlı olarak beklentileri araştırmalara dayalı olarak irdelenmektedir. Çocuk mekânları belli bir evrimsel anlayış içinde örnekler incelenecek ve dönem sonu çocuk mekanları ile ilgili tasarımlar gerçekleştirilmektedir. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | çocuk ve mekan kavramını derinlemesine öğrenebilecek ve eleştirel bir bakış acısı kazabilecek yorumlayabilecek | 1,2 | 3,5,6, | PK - 2 : | çocuk ve mekan konuları ile ilgili geniş kapsamlı araştırmalar yapabilecek ve yorumlayabilecek | 2,3 | 3,5,6, | PK - 3 : | çocuk ve mekan konuları özelinde analizler yapabilecek ve bir yayına dönüştürebilecek | 4,5 | 6, | PK - 4 : | Çocuk ve mekan ile ilgili çalışmalarını farklı platformlarda sunabilecek | 8 | 5,6, | PK - 5 : | akademik bir çalışma bağımsız olarak sorumluk alabilecek, grup çalışmalarında liderlik yapabilecek ve çözüm üretebilecek | 4,6 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Çocuk gelişimi; Fiziksel gelişme, Algısal-Bilişsel gelişme, Toplumsal-Duygusal gelişme.Çocuk antropometrisi.Çocuk psikolojisi.Çocuk-Mekan ilişkileri.Gereksinimler.Çevresel Kişilik Boyutları.Mekansal Tercihler ve Duyarlılık.Çocuk ve mekan-İç Mekanlarda; çocuk odası, çocuk yuvaları, kreşler, ana okullar, hastaneler.Dış mekanlarda: oyun parkları.Çocuk mobilyaları.Çocuk ve renk. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Çocuk Mekanlarına Giriş: Ders İçeriği, Program | | Hafta 2 | Çocuk: Çocuk Kavramı, Gelişimi | | Hafta 3 | Çocuk - Psikoloji:Çocuk Psikolojisi, Çocuk Sorunları | | Hafta 4 | Çocuk -Antropometri:Antropometri-Ölçüler,Ergonomi | | Hafta 5 | Çocuk - Algı:Çocuklarda Algı, Biliş Ve İmge | | Hafta 6 | Çocuk - Renk: Renk, Renk Psikolojisi, Renk Beğenisi, Cinsiyetlere Bağlı Renk Tercihi | | Hafta 7 | Çocuk - Oyun: Oyun Kavramı, Oyun Türleri, Oyun Alanları, Oyuncaklar, Yaşlara Göre Oyun | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Çocuk - Oyun Alanları: Oyun Alanları, Çocuk Parkları, Tipleri, Ölçüleri | | Hafta 10 | Çocuk - Mobilya: Çocuk Mobilya Tarihi | | Hafta 11 | Çocuk-Mekan: Çocuk Odası | | Hafta 12 | 2.Ara Sınav:
Ödev+Sunum
| | Hafta 13 | Çocuk-Eğitim Mekanları:Çocuk Ve Kreş, Anaokul,İlk Öğretim | | Hafta 14 | Çocuk Ve Sağlık Mekanları:Çocuk Ve Hastane Poliklinik | | Hafta 15 | Çocuk Ve Yuva:Çocuk ve Yurt/ Yetimhane | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Tavşan, F., 1995;Trabzon konutları örneğinde çocuk odaları mekan ve donatı özellikleri üzerine bir araştırma, yüksek lisans tezi, fen bilimleri, KTÜ, | | 2 | Öymen, Ş.,Zorlu, T.,; Çocuk Mekanları, Yem yayınları | | |
1 | Kıds Spaces / Archıtecture For Chıldren, Mimarlık / Özel Yapılar, Images Publıshıng | | 2 | Filer, T.,1958;The Space Children, | | 3 | Dudek, Mark. 1996; Kindergarten Architecture: Space For The Imagination. London: E And Fn Spon | | 4 | Nasaw, D. 1985; Children Of The City: At Work And At Play. Garden City, Ny: Anchor Press/Doubleday | | 5 | Zeiher, H., Zeiher,H, 1994; Orte Und Zeiten Der Kinder: Soziales Leben İm Alltag Von Grossstadtkindern. Weinheim, Germany: Juventa. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 08/11/2022 | 3 | 30 | Uygulama | 3 11 15 | 25/02/2022 22/04/2022 20/05/2022 | 9 9 9 | 10 | Ödev | 2 3 5 6 9 10 11 12 13 | 18/02/2022 25/02/2022 11/03/2022 18/03/2022 08/04/2022 15/04/2022 22/04/2022 29/04/2022 06/05/2022
| 6 6 6 6 6 6 6 6 6
| 10 | Dönem sonu sınavı | 16 | 03/06/2022 | 3 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 0 | 0 | 0 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 8 | 5 | 40 | Arasınav | 3 | 2 | 6 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 6 | 12 | 72 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 7 | 5 | 35 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 198 |
|