Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / İÇ MİMARLIK ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.icmimarlik.ktu.edu.tr http://www.fbe.ktu.edu.tr/
Tel: +90 0462 3772695
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / İÇ MİMARLIK ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IMBL7780Yaratıcılık ve Tasarım İlişkisi3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİÇ MİMARLIK ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Dilara ONUR
Diğer Öğretim Üyesi-
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Öğrencilerin yaratıcı düşünce ve yaratıcılık olguları ile ilgili kuramsal yaklaşımları öğrenmeleri, bu olgular arasındaki ilişkileri irdelemeleri amaçlanmıştır. Psikoloji ve yaratıcılık arasındaki ilişkinin keşfedilebilmesi için psikoloji kuramları yaratıcılık özelinde değerlendirilecektir. Tasarım eğitimi ve yaratıcılık ilişkisi incelenecektir. Dünyada gerçekleşen değişimlere paralel olarak tasarım eğitiminde de gerçekleşen değişimler irdelenerek, öğrencilerin yeni yaratıcı eğitim methotlarını geliştirebilmeleri amaçlanmıştır.
 
Program KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
PK - 1 : Yaratıcı düşünce ve yaratıcılık kavramı ile ilgili kuramsal yaklaşımları öğrenir.1,3,6,73,6
PK - 2 : Psikoloji kuramlarının yaratıcılık ile ilişkisini değerlendirebilir.1,3,4,7
PK - 3 : Tasarım eğitimi için yaratıcılığın önemini kavrar.2,3,7,9
PK - 4 : Tasarım eğitiminde yaratıcılıkla ilgili öğretim methotlarını keşfeder.1,2,7,9
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Yaratıcı düşünce ve yaratıcılık olgusu; farklı disiplinler özelinde yaratıcı düşünce ve yaratıcılık olgusuna kuramsal yaklaşımlar; psikoloji kuramlarının yaratıcılık açısından değerlendirilmesi, tasarım eğitimi ve yaratıcılık ilişkisi; yaratıcılık ile ilişkili öğrenme modelleri, tasarım eğitimi için yeni yaratıcı model önerilerinin geliştirilmesi
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Ders kapsamı hakkında bilgilendirme.Yaratıcı düşünce ve yaratıcılık kavramlarının irdelenmesi
 Hafta 2Farklı Disiplinler Özelinde Yaratıcı Düşünce ve Yaratıcılık Olgusuna Kuramsal Yaklaşımların İrdelenmesi
 Hafta 3aratıcı kişi ve yaratıcı nesne özelliklerinın tanımı. Kuramcıların yaratıcı kişi ve yaratıcı nesne özelindeki tanımlamalarının tartışılması
 Hafta 4Yaratıcı süreç özelliklerinin tanımı. Kuramcıların yaratıcı süreç özelindeki tanımlamalarının tartışılması
 Hafta 5Psikoloji Yaklaşımları ve Yaratıcılık İlişkisi üzerine değerlendirme/ Psikodinamik- Psikoanalitik Yaklaşım, Hümanist Yaklaşım ve Yaratıcılık İlişkisi
 Hafta 6Davranışçı yaklaşım, Gestalt Yaklaşım ve Yaratıcılık İlişkisi
 Hafta 7Bilişsel Yaklaşım, Psikometrik Yaklaşım ve Yaratıcılık İlişkisi
 Hafta 8Ara sınav
 Hafta 9Tasarım eğitimi ve yaratıcılık ilişkisi
 Hafta 10Tasarım eğitiminin dünü bugünü, tasarım stüdyoları
 Hafta 11Tasarım eğitiminde yaratıcı eğitim methotları içerikleri
 Hafta 12Tasarım eğitiminde yaratıcı eğitim methotları içerikleri
 Hafta 132.Arasınav
 Hafta 14Yenilikçi yaratıcı tasarım eğitim önerileri-öğrenci sunumları
 Hafta 15Yenilikçi yaratıcı tasarım eğitim önerileri-öğrenci sunumları
 Hafta 16Final
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1May, R. 1994. Yaratma Cesareti, Çeviri Editörü Oysal A., Metis Yayınları, İstanbul.
 
İlave Kaynak
1Morris, G. C., 2002. Psikolojiyi Anlamak, Psikolojiye Giriş, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Çeviri Editörleri, Ayvaşık, H.B., Sayıl, M., 1., Ankara.
2Reinhart, A., 1995. Öğrenmenin Yeni Yolu, İstanbul
3Schön, D. 1985. The Design Studio. Rıba Publication Ltd., London
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)

    

    

    

    

    

 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı çalışma 4 16 64
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 3 8 24
Arasınav 3 1 3
Uygulama 0 0 0
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 7 10 70
Dönem sonu sınavı 3 1 3
Diğer 1 3 9 27
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü191