|
IMBL7780 | Yaratıcılık ve Tasarım İlişkisi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İÇ MİMARLIK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Dilara ONUR | Diğer Öğretim Üyesi | - | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin yaratıcı düşünce ve yaratıcılık olguları ile ilgili kuramsal yaklaşımları öğrenmeleri, bu olgular arasındaki ilişkileri irdelemeleri amaçlanmıştır. Psikoloji ve yaratıcılık arasındaki ilişkinin keşfedilebilmesi için psikoloji kuramları yaratıcılık özelinde değerlendirilecektir. Tasarım eğitimi ve yaratıcılık ilişkisi incelenecektir. Dünyada gerçekleşen değişimlere paralel olarak tasarım eğitiminde de gerçekleşen değişimler irdelenerek, öğrencilerin yeni yaratıcı eğitim methotlarını geliştirebilmeleri amaçlanmıştır. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Yaratıcı düşünce ve yaratıcılık kavramı ile ilgili kuramsal yaklaşımları öğrenir. | 1,3,6,7 | 3,6 | PK - 2 : | Psikoloji kuramlarının yaratıcılık ile ilişkisini değerlendirebilir. | 1,3,4,7 | | PK - 3 : | Tasarım eğitimi için yaratıcılığın önemini kavrar. | 2,3,7,9 | | PK - 4 : | Tasarım eğitiminde yaratıcılıkla ilgili öğretim methotlarını keşfeder. | 1,2,7,9 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Yaratıcı düşünce ve yaratıcılık olgusu; farklı disiplinler özelinde yaratıcı düşünce ve yaratıcılık olgusuna kuramsal yaklaşımlar; psikoloji kuramlarının yaratıcılık açısından değerlendirilmesi, tasarım eğitimi ve yaratıcılık ilişkisi; yaratıcılık ile ilişkili öğrenme modelleri, tasarım eğitimi için yeni yaratıcı model önerilerinin geliştirilmesi |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ders kapsamı hakkında bilgilendirme.Yaratıcı düşünce ve yaratıcılık kavramlarının irdelenmesi | | Hafta 2 | Farklı Disiplinler Özelinde Yaratıcı Düşünce ve Yaratıcılık Olgusuna Kuramsal Yaklaşımların İrdelenmesi | | Hafta 3 | aratıcı kişi ve yaratıcı nesne özelliklerinın tanımı. Kuramcıların yaratıcı kişi ve yaratıcı nesne özelindeki tanımlamalarının tartışılması | | Hafta 4 | Yaratıcı süreç özelliklerinin tanımı. Kuramcıların yaratıcı süreç özelindeki tanımlamalarının tartışılması | | Hafta 5 | Psikoloji Yaklaşımları ve Yaratıcılık İlişkisi üzerine değerlendirme/ Psikodinamik- Psikoanalitik Yaklaşım, Hümanist Yaklaşım ve Yaratıcılık İlişkisi | | Hafta 6 | Davranışçı yaklaşım, Gestalt Yaklaşım ve Yaratıcılık İlişkisi | | Hafta 7 | Bilişsel Yaklaşım, Psikometrik Yaklaşım ve Yaratıcılık İlişkisi | | Hafta 8 | Ara sınav | | Hafta 9 | Tasarım eğitimi ve yaratıcılık ilişkisi | | Hafta 10 | Tasarım eğitiminin dünü bugünü, tasarım stüdyoları | | Hafta 11 | Tasarım eğitiminde yaratıcı eğitim methotları içerikleri | | Hafta 12 | Tasarım eğitiminde yaratıcı eğitim methotları içerikleri | | Hafta 13 | 2.Arasınav | | Hafta 14 | Yenilikçi yaratıcı tasarım eğitim önerileri-öğrenci sunumları | | Hafta 15 | Yenilikçi yaratıcı tasarım eğitim önerileri-öğrenci sunumları | | Hafta 16 | Final | | |
1 | May, R. 1994. Yaratma Cesareti, Çeviri Editörü Oysal A., Metis Yayınları, İstanbul. | | |
1 | Morris, G. C., 2002. Psikolojiyi Anlamak, Psikolojiye Giriş, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Çeviri Editörleri, Ayvaşık, H.B., Sayıl, M., 1., Ankara. | | 2 | Reinhart, A., 1995. Öğrenmenin Yeni Yolu, İstanbul | | 3 | Schön, D. 1985. The Design Studio. Rıba Publication Ltd., London | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 0 | 0 | 0 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 16 | 64 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 3 | 8 | 24 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 7 | 10 | 70 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Diğer 1 | 3 | 9 | 27 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 191 |
|