|
MM4007 | Mühendislik Tasarımı | 2+2+0 | AKTS:9 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Burhan ÇUHADAROĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | Bölüm Öğretim Üyeleri | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilere makina mühendisliği problemleri ile ilgili ana tasarım deneyimi kazandırmaktır. Takım bilincini geliştirmek ve disiplinlerarası çalışmaları özendirmek; çevre, ekonomi, güvenlik, proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik, hukuksal sorunlar ve etik değerler hakkında bilgi kazandırmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü tasarlama becerisi kazanacaklardır. | 3,6,7,11 | 1,5,6, | ÖK - 2 : | Deney tasarlama becerisi kazanacaklardır. | 3,6,7,11 | 1,5,6, | ÖK - 3 : | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanacaklardır. | 3,6,7,11 | 1,5,6, | ÖK - 4 : | Etkin bir tasarım raporu hazırlama ve yazma becerisi kazanacaklardır. | 3,6,7,11 | 1,5,6, | ÖK - 5 : | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi; makina mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanacaklardır. | 3,6,7,11 | 1,5,6, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Danışman önerileri doğrultusunda çalışma konıusu üzerinde tasarım çalışması yapmak ve raporlandırmak |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tasarım konusu ile ilgili çalışmalar | | Hafta 2 | Tasarım konusu ile ilgili çalışmalar | | Hafta 3 | Tasarım konusu ile ilgili çalışmalar | | Hafta 4 | Tasarım konusu ile ilgili çalışmalar | | Hafta 5 | Tasarım konusu ile ilgili çalışmalar | | Hafta 6 | Tasarım konusu ile ilgili çalışmalar | | Hafta 7 | Tasarım konusu ile ilgili çalışmalar | | Hafta 8 | Tasarım konusu ile ilgili çalışmalar | | Hafta 9 | Tasarım konusu ile ilgili çalışmalar | | Hafta 10 | Tasarım konusu ile ilgili çalışmalar | | Hafta 11 | Tasarım konusu ile ilgili çalışmalar | | Hafta 12 | Tasarım konusu ile ilgili çalışmalar | | Hafta 13 | Seminer-1: Mühendislik uygulamalarının sağlık ve çevre üzerindeki etkileri (Davetli konuşmacı) | | Hafta 14 | Seminer-2: Mühendislik uygulamalarında iş güvenliği ve işçi sağlığı (Davetli konuşmacı) | | Hafta 15 | Seminer-3: Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık (Barodan davetli konuşmacı) | | Hafta 16 | Sunum | | |
1 | Konu ile ilgili literatür | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Kısa sınav | 14 | 27/05/2022 | | 30 | Proje | 15 | 03/06/2022 | | 70 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 1 | 8 | 8 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 2 | 7 | 14 | Uygulama | 5 | 7 | 35 | Ödev | 2 | 5 | 10 | Proje | 10 | 14 | 140 | Kısa sınav | .5 | 6 | 3 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 7 | 21 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 2 | 5 | 10 | Toplam Çalışma Yükü | | | 270 |
|